به نام خدا، خوش آمدید !
۱۳۹۱/۰۳/۰۴
قشم آن لاین
وبمسترها   گفتمان   نیازمندیها   سایتها   سفر   جزیره   تصاویر   پستها   اخبار   خانه
قشم آنلاین > نظرسنجی
چرا پس از 21 سال از تاسیس سازمان منطقه آزاد قشم ، نیروهای بومی در بین پرسنل آن انگشت شمار هستند و هیچ مدیر بومی در سازمان وجود ندارد؟
۱۳۹۰/۰۸/۱۷

مجموع آرا = 129 رای

1. رابطه سالاری در استخدام نیروی انسانی و انتصابات ( 108 رای : 83.72% )

2. خالی نشدن پست های سازمانی از نیروهای غیربومی بازمانده از سالهای گذشته ( 3 رای : 2.33% )

3. عدم اعتماد مدیران ارشد سازمان به تخصص و دلسوزی نیروهای بومی ( 18 رای : 13.95% )


نمایش: 880 بار

سایر نظرسنجی ها

•  چگونه میتوان از روند افزایشی تصادفات منجر به مرگ در جزیره قشم کاست؟
•  آیا با تشکیل استان "خلیج فارس" به مرکزیت ابوموسی و الحاق جزیره قشم به آن موافقید ؟
•  به نظر شما چرا در عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم موارد زیادی از تخلف و قانون شکنی، بی برنامگی و نگاه کوتاه مدت و عدم توجه به خواسته های مردم مشاهده میشود؟

1 2 » بعدی »

نظر شما در مورد این نظرسنجی:

لطفا در اعلام نظر خود، رعایت ادب را فراموش ننمائید و تنها نظر خود را محدود به موضوع خبر کنید. در صورت عدم رعایت این موارد نظر شما حذف خواهد شد.
سوالات مرتبط با موضوع را ميتوانيد در تالار گفتمان مطرح نمائيد.

نام کاربر:
اختیاری - نام واقعی یا مستعار
پست الکترونيک:
اختیاری - محرمانه خواهد ماند.
متن:



     

نظرات کاربران :



4449 - 11:46:48 - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲  -  jahandarاگه یکی از بومی های قشم بخواد کاری برای خودش پیدا کنه باید مراحل زیرو یگیر باشه 1.تجربه کار داری2.از طرف کسی .....{پارتی}اگه شرایط زیرو داشتی میری مرحله بعد 3.فرم رو جلوت میزارن به یه جایی میرسی که نوشته مذهب.......که از اونجا کارت خراب میشه.اگه خیلی خوش شانس یا به قول معروف پارتی داشته باشی شاید بشه کاری کرد وگرنه......الله اعلم
به نظر ارائه شده رای بدهید: 11 Dislike 1
IP: 80.191.XXX.226

4340 - 07:54:39 - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴  -  يك بوميبا سلام
بنده يك بومي هستم وتو يك شركت بزرگ مشغول به كارم متاسفانه نود درصد نيروها غير بومي هستند و بارها افراد بومي جوياي كار به اين شركت براي كار مراجعه ميكنند اما به كارگرفته نميشوند به دليل اينكه پيمان كار غير بومي مي باشد ونيروها را از شهر خودش به كار ميگرد. واقعا من تو اين شركت احساس مي كنم تو شهر خودم نيستم و احساس غربت ميكنم با اينكه يك بومي هستم. قضاوت باخودتون. موفق ومويد باشيد
به نظر ارائه شده رای بدهید: 9 Dislike 0
IP: 65.255.XXX.139

4161 - 09:13:33 - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶  -   مصطفی13 سلام چرا ؟معلومه مااگر فقط به فکر کارهای معمولی باشیم و خلاقیت نداشته باشیم و نتوانیم ارتباط برقرارکنیم همین است .باید تلاش کرد مجدانه و بس باانتقاد مداوم نمی توان به جائی رسید .اگه نظرات هم کوتاه باشه زودتر و بهتر خونده می شه ما ایرانی هستیم بهتره از اسامی ایرانی استفاده کنیم نه لاتین .ممنون نظر بدیددیگه منتظرم ها
به نظر ارائه شده رای بدهید: 5 Dislike 5
IP: 80.191.XXX.15

3954 - 19:04:15 - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸  -  شير احمدآقا مجيد و احسان عزيز ،كجا رفتين دنبال كار!!! چند بار رفتين !!!به كدام شركت دولتي و خصوصي !!!!به كدام ارگان دولتي !!!!
استخدام در ارگانهاي دولتي و خصوصي حق ما بوميان است مشروط بر اينكه خودمون نيز تلاش كنيم
براي كار در خانه كسي نمي زنند.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 5 Dislike 1
IP: 2.184.XXX.86

3953 - 18:09:17 - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸  -  مجید و احسان فوق دیبلم کامپیوتر بیکار هستیم چرا برای ما کار نیست
به نظر ارائه شده رای بدهید: 1 Dislike 3
IP: 212.33.XXX.5

3641 - 13:17:35 - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲  -  یه بومی سلام

آره بخدا آدم دلش میسوزه بومیها اکثرا دلسوزن و تو روابط کاریشون تعهد و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به غیر بومی ها دارند ولی متاسفانه ......
افسوس و صد افسوس
به نظر ارائه شده رای بدهید: 18 Dislike 2
IP: 2.184.XXX.123

3361 - 11:02:43 - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲  -  احسانبرادرعزیزناشناس(3358)شکی نیست که هرایرانی آزاد است برای رفاه خود وخانواده اش در هرنقطه ازایران مسکن گزیند.اما این دلیل برنادیده گرفتن حقوق بومیان آن شهرنیست. این حق هربومی ست که نسبت به دیگران بنا به نیاز هرسازمان دراولویت قراربگیرد.واین بی انصافیست که اگر بگوئیم درسال 74افراد بومی به ندرت دارای مدرک دیپلم بودندکه یا شما این سخن راازدیگران نقل قول میکنید یااینکه مغرضانه.بهتراست آمار فوق دیپلمه هاراازاداره زیربط طلب کنیدتابه این یقین برسیدکه درحقشان نه تنها درآن سالها بلکه دراین دوره هم احجاف شده است.آری شما اگرازسال 74 این مشکلات راحس کرده اید ماازبدوتولد با انهادست وپنجه نرم کرده ایم وهمچنان باآنهادست به گریبانیم. عزیزمن ایجاد مراکز خدماتی وعمرانی وظیفه هردولتیست که برای رفاه ملتش فراهم کند.این چه استدلالیست که بومیان تحصیل کرده که میتوانندبادل وجان به شهرشان خدمت کنندراهی چابهار-عسلویه-بندرعباس-وبه قول شماتهران شوندوازآنطرف غیربومیهابا مدارکی پائین تر درسازمانها وادارات همین شهر استخدام شوند.برادرعزیز مشکل ما وجودشماوامثال شماکه سالیان زیادی عمرشان راصرف خدمات به این شهرکرده اندنیست.به بومیان حق بدهیدکه نسبت به وضع موجودگله مند باشندوهرازگاه بابیان مطلب ونظری مخالفت خود را بیان کنند.باآرزوی موفقیت برای همه خدمتگذاران واقعی
به نظر ارائه شده رای بدهید: 16 Dislike 3
IP: 212.33.XXX.5

3359 - 09:53:00 - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲  -  قشمي رنجوردوست خوب و ناشناس عزيز (3353 )
از طرف خودم و همه دوستان از زحمات شما در اين چند ساله تشكر مي كنم .
حرف شما درست در ان سالها كه شما آمديد و وارد عرصه خدمت شديد هيچ نيروي بومي تحصيلكرده وجود نداشت ( كه بنده با شما مخالف هستم ) اما بحث اين نظر سنجي يحث امروز ماست ، ببنيد چه تعداد افراد تحصيلكرده ، آنهم در مدارج بالاي علمي وجود دارد ، درد اين مردم اينجاست ، بهانه اين بود كه در گذشته كسي نبود ، حالا چه ، اينك چرا بايد بوميان هنوز هم كنار گذاشته شوند .
دوست گرامي و محترم ، يكي از فلسفه هاي وجودي تشكيل سازمان ، اشتغال است و در اين پروسه اشتغال بوميان در اولويت است ،اين يك مبحث جهاني است و هدف از تشكيل مناطق ازاد در عرصه بين الملل شكوفايي همان منطقه است و يكي از اهداف ان كمك به بوميان براي در دست گرفتن چرخه اقتصاد و شكوفايي ان منطقه ، خداي ناكرده چنين تعبير نشود كه افرادي چون شما كه ساليان متمادي زحمت كشيده ايد از اين چرخه خارج هستند ، بلكه شما هم اكنون جزي از اين آب و خاك هستيد و بومي تر از ما هم شده ايد ، برادر عزيز اعتراض مردم به امروز سازمان است كه چرا افرادي حتي بدون مدرك از جاهاي ديگر به كار گمارده مي شوند آنهم با هزينه هاي گزافي كه بر سازمان متحمل مي شود ، در صورتي كه افراد داراي مدرك مربوطه و حتي با سابقه كار بايد بيكار باشند .
در مورد پيشرفتها
دوست عزيز من ،ان اب اشاميدني كه شما در گذشته نوشيده ايد هنوز هم مردم قشم مي نوشند( كمي تحقيق كنيد ببينيد چند درصد از مردم قشم به خاطر مصرف اين اب دچار بيماريهاي كليوي از عفونت گرفته تا سنگ كليه هستتند ) در حالي كه ساليان سال از است كه وعده اتصال اب قشم به سرزمين مادري داده مي شود.
در مورد مراكز درماني فرموده بوديد
ايا فكر نيم كنيد بعد از سالها هنوز هم درمان قشم جزء ضعيفترين هاست ، كمي به درمانگاه درگهان ، رمكان ، و حتي خود بيمارستان قشم سري بزنيد ، بيمارستان ( زايشگاه سابق ) را با آجر نما و رنگ اميزي پوشاندند تا شايد مردم خوشحال شوند كه بيمارستان قشم ارتقا پيدا كرده است
پيشرفت توليدات و صنايع كه جاي خود دارد كمي به شهرك صنعتي مراجعه و سوله هاي مخروبه را تماشا كنيد ، همه چيز خود گواهي مي دهند.
خود قضاوت كنيد ايا بعد از قريب به دو دهه از تاسيس سازمان ، انهم با درامدهاي كلان اين حق مردم است.
باز هم در پايان از زحمات چندين ساله شما تشكر ميكنم و مجددا تكرار مي كنم شما ، بحث اين نظر سنجي درد امروز ماست ، شما كه از گذشته در كنار اين مردم بوديد ، اينك جزئي از اين مردم هستيد و هيچگاه خود را غير بومي ندانيد.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 16 Dislike 5
IP: 87.248.XXX.97

3358 - 08:55:20 - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲  -  ناشناسباسلام و خسته نباشيد. متاسفانه بايد به عرض شما برسانم كه اين نظرسنجي يك طرفه بوده و كليه جوابها به نفع بوميان مي باشد. من از سال63 درهرمزگان و از سال74 در جزيره شاغلم آن زمان من 28 سال داشتم و داراي مدرك ليسانس و 3 سال سابقه كار بودم و بدون هيچ آَشنايي براي دريافت حقوق بهتربه سازمان وارد شدم. در بدو ورود من به سازمان، افراد بومي بندرت داراي مدارك ديپلم بودند و قريب به 50% آنان زيرديپلم بودند ولي با وجود اين به فراخور نوع مدرك به كار گمارده شدند.تمام ديپلمه ها نيز در مشاغل غيرحساس و غيرتخصصي مشغول بودند پس اجحافي در حقشان صورت نگرفته بود.در آن زمان قشم از كوچكترين امكانات رفاهي برخوردار نبود براي خريد ميوه آنهم نه از نوع مرغوب ما مجبور بوديم به هلر و يا بندرعباس برويم .درصورت مريض شدن مجبور بوديم بادرد خود بسوزيم چون فقط چند دكتر عمومي در شهر وجود داشت.تعداد نيروهاي متخصص در سازمان نيز كم بود و مامجبور بوديم اكثر مواقع تا ساعت 11 شب كاركنيم. هواي نامطلوب، امكانات كم، قطعي برق مكرر، نبودن آب سالم براي يك غيربومي بسيارسخت است ولي بخاطر نبود كار مجبور به تحمل اين همه مشكل شديم.حال كه با تحمل سختيها و مشكلات نامانوس براي افراد غيربومي قشم دگرگون شده و به شهري نسبتا خوب تبديل شده بايد از اينجا برويم ؟ چرا؟من و امثال من جواني شغلي خويش را براي آبادي اين شهر گذاشته ايم بچه هاي ما با بدترين امكانات اين شهر ساخته اند . چه دليلي دارد كه خانواده ما پس از گذشت 27سال زندگي در اين استان غيربومي محسوب شود؟ ما ايراني هستيم و ايران متعلق به تك تك ايرانيهاست.متاسفانه شرايط زندگي در كشور ما مشكل است همانطور كه ما براي بدست آوردن كارمجبور شديم از اقوام و ديار خود آنهم با آنهمه امكانات كوچ كنيم اگر فرزندان قشمي شما هم كه به لطف تلاش شبانه روزي همان غيربوميان متخصص الان داراي دانشگاه و مدارك تحصيلي شده ه اند مي توانند همانند ما در نقاط ديگر استارت كار را بزنند.چابهار، عسلويه، بندرعباس حتي تهران همه نيروهاي جوان و زير 30 سال ميخواهند بايد قبول كنيد كه ما شرايط سني مطلوب را در جزيره گذرانيده ايم و ديگر هيچ كجا با سن45 سال بكار دولتي گمارده نميشويم پي سعي كنيد اين نظرسنجي هاي يك طرفه و مغرضانه را كنار گذاشته و به فكر تعالي افكار خويش و عموم باشيد. موفق باشيد.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 4 Dislike 18
IP: 85.185.XXX.44

3355 - 23:32:45 - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱  -  میناسلام بر مدیریت محترم قشم آنلاین
میخواستم به اطلاع برسانم امروز گذری در سایتهای مختلف خبری می کردم مطلب زیبایی در صفحه شهرستانها در رابطه با ورزشگاه 5000 نفری قشم مصوبه ای در گذر تاریخ به چشمم خورد از آنجایی که این مطلب در رابطه با جوانان و ورزشکاران قشمی است و شما در سایت خود به این مطلب اشاره نکرده بودید خواستم به سمع و نظر شما رسانده باشم به امید قشمی زیبا . باتشکر و خسته نباشید از مدیریت سایت بومی و مردمی قشم آنلاین
ما قشمیها زندگی می کنیم که قیمت بگیریم نه به هر قیمتی زندگی کنیم
قشم آنلاین: کاربر گرامی، سپاسگذار میشدیم اگر لینک صفحه مربوط به آن خبر را هم در اینجا درج می نمودید یا از طریق صفحه تماس با ما برایمان ارسال میکردید و یا اینکه اگر عضو سایت هستید در قشم پستها در سایت منتشر میکردید.
ضمنا از همه کاربران تقاضا میشود مطالب و بویژه عکس های غیر مرتبط با جزیره را در سایت درج ننمایند.
با تشکر
به نظر ارائه شده رای بدهید: 11 Dislike 1
IP: 212.33.XXX.2

3319 - 19:57:10 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸  -  كوروش كبيردوستان اينقدر بومي و غير بومي نكنيد. ببينيد آقاي مهندس ... مدير محيط زيست استان يك بومي هستند كه حتي حاضر نيستند از پشت ميزشان بلند شوندو نابودي ساحل درگهان يا حتي خود بندرعباس را ببينند اگر هم مي بينند شهامت اقدام درست و منطقي را ندارند يا نمي دانند چه كنند! بهر حال ...
من اگر روزي در اين مملكت كاره اي شوم يك انگليسي با سواد، با غيرت و علاقمند به طبيعت و انسان را به سمت مديركل محيط زيست خواهم گذاشت!!!
به نظر ارائه شده رای بدهید: 14 Dislike 3
IP: 95.82.XXX.129

3318 - 19:50:37 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸  -  نا شنا سماه درخشنده چو پنهان شود - شب پره بازیگر میدان شود
مهمترین معاونت در منطقه ازاد عمرانی است . ببینید [...] دیپلمه و حال یک دانشجو در زمان ایشان تصدی این مسئولیت را بر عهده داشته اند . [...] اینهم از شانس جزیره نشینان است که این افراد قسمتشان شده اند .عمده بخشهای مملکت اینگونه است و قشم هم گوشه ای است از این مملکت ! - البته با اجازه [...] جاسم
به نظر ارائه شده رای بدهید: 10 Dislike 6
IP: 85.214.XXX.103

3316 - 19:30:38 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸  -  فرشيددوستان
مي دانستيد كه شخص مدير عامل سازمان كه بالاترين مقام در جزيره هستند خودشان دانشجوي جغرافيا در دانشگاه آزاد گرمسار هستند و قبل تصدي پست مدير عاملي هيچ پست مهم مديريت نداشته اند ايشان مجري راديو بوده اند.
به نظرم به قشم آمده اند تا ضمن اينكه مديريت ياد مي گيرند آنرا به ما قشمي ها نيز بياموزند!
به نظر ارائه شده رای بدهید: 8 Dislike 6
IP: 95.82.XXX.129

3304 - 21:39:15 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷  -  میناجناب سینگو سلام
اگر به متن من دقت کنید متوجه میشوید که بله من سوال کردم وگفتم اگر که صحت دارد چون خودم هم امروز از همکارام شنیدیم نمیدانم صحیح باشد یا نه در مورد تواناییهای آقای مهندس داخته شکی نیست . ولی این را بدانیم که آقای مهندس موسوی مدیرعامل منطقه آزاد قشم هستند و اختیاراتی دارند و می توانند مثل مهندس اصغری یکی دیگر را بعنوان مدیر انتخاب کنند افراد چاپلوس بسیاری بودندکه بدنبال این پست بودندو این بگویم که من سیاست خود را دنبال می کنم هدف من حمایت از آقای مهندس موسوی نیست اگر عملکردی خوب باشد من آنرا تایید میکنم و فقط و فقط روی موضوع استخدام بومیان میخوام در سایت نظر بدم چون خاطره خوبی از استخدام در سازمان ندارم
و شما هم این همه ناسیونالیسم نباشید
ضمنا یک رای منفی هم من بهت دادم چون خیلی تند رفتی
به نظر ارائه شده رای بدهید: 12 Dislike 2
IP: 212.33.XXX.2

3303 - 18:42:07 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷  -  سینگو..
مینا خانم سلام.
اول اینکه شما از آقای ابوجاسم سوال فرموده بودین خیلی برام جالب بود حتما اقای ابوجاسم بعلت نزدیکی با مدیر عامل به اخبار روز واقفند.
دوم اینکه مدیرشدن آقای داخته بهنوان مدیر ژئوپارک ( که اگر صحت داشته باشد )نتنها برای آقای موسوی درود نیست بلکه نشانه توانمندی اقای داخته است زیرا این آقای داخته بودند که ژئوپارک را بین المللی کردند و ای آقای قاسم بور نامدیر قبلی بود ژئوپارک را باین روز انداخته است .
...
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 6
IP: 87.248.XXX.3

3302 - 17:59:00 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷  -  میناسلام بر کاربرعزیز ابوجاسم
شنیدم که آقای مهندس موسوی آقای داخته را به عنوام مدیر ژئوپارک معرفی کردن آیا صحت دارد؟
اگر صحت داشته باشد که درود بر مهندس موسوی
درود بر آقای داخته که از یکی از 5 نخبه زیست دنیاست هوووووووووووووووووووووووو............ را
به نظر ارائه شده رای بدهید: 9 Dislike 5
IP: 212.33.XXX.2

3299 - 12:25:28 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷  -   ناخدا آرشپاسخ به نظر 3261:
جناب ناشناس، مساله اصلی ما منتقدان سازمان تنها این نیست که سازمان، جذب افراد بیکار بومی را در مقابل نیروی غیر بومی در اولویت قرار نمی دهد که البته این امری مذموم و غیر قابل دفاع است. انتقاد اصلی ما این است که چرا غیر بومی بر بومی حکومت میکند بگونه ای که به نظر میرسد یک اقلیت غیر بومی جزیره را مستعمره خود قرار داده اند.
آیا ما حق نداریم بپرسیم چرا بعد از این همه سال که از تاسیس سازمان محترم منطقه آزاد میگذرد یک مدیر میانی بومی در آن وجود ندارد؟
آیا استفاده از نیوری بومی به نفع سازمان نیست؟
به نظر بنده مشکل اصلی این است که هیات مدیره سازمان برای مدت کوتاه و از تهران فرستاده میشوند لذا آنها معاونان جدیدی را به کار میگمارند و همینطور سلسله مراتب را پائین بیائید. این آقایان که از تهران ارسال میشوند و معمولا پروازی هستند اصلا با بومی ها آشنایی ندارند. اگر هم دوره کوتاهی در یک اداره کوچکی از سازمان یک بومی سرپرست شده باشد موقتی بوده و بلافاصله معاونان جدید مدیرعامل، آنها را برکنار کرده و آشنایان خود را به کار گماشته اند.
متاسفانه ریشه مشکل همان رابطه سالاری است که نتیجه انتصاب مدیران پروازی کوتاه مدت است که میخواهند در این دوره کوتاه به مقاصد خود و دوستانشان برسند.
بنده قبلا برای این معضل و معضلات دیگری که این چرخه معیوب انتصابی در جزیره بوجود آورده راه حل هایی برای دموکراتیزه کردن آن ارائه داده ام و دلسوزان دیگر هم باید به نقد این چرخه بپردازند و ریشه ها را دریابند.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 9 Dislike 9
IP: 92.42.XXX.190

3290 - 17:36:53 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶  -  ابوجاسمخواهرم مینا خانم من کوچک شما و بقیه عزیرانی هستم که دلسوز کشورشان خصوصا جزیره عزیزم قشم هستند اما متاسفانه پاسخی را که بنده بطور مبسوط برای شما نوشته بودم مدیریت سایت برای اینکه به نکات کلیدی اشاره کرده بودم حذف کردند
متاسفانه فعلا پارچه و قیچی دست این دوستان بشدت عصبی مخالف و... می باشد و خودشان می برند و خودشان می دوزند اما همه توان بنده در این است که بجای اینکه شمشیر از نیام بکشیم و به اسم دلسوزی هرکس را که در حال خدمت است را از میان برداریم بیاییم اصولی و بر اساس مستندات و با ادبیاتی مصلحانه و از سر درایت و عقل صحبت کنیم اما دوستان که چه عرض کنم بواقع یا از سر جهل یا با علم و با برنامه سعی در دشمنی با همه دارند.
خدایش بروید ببینید هرکس به آنها انتقادی کند بشدت مورد تکفیر واقع شده و با سلاح سانسور و حذف سعی می کنند نظراتشان بی اثر شود شما بفرمایید بواقع بنده چه می توانم بکنم حتی امید ندارم همین نظر منهم حذف نشود البته بزودی وبلاگ خودم را راه اندازی می کنم و جوابشان هم اینجا می دهم و هم در وبلاگم .
مینا خانم این مظلومیت دوستداران واقعی قشم است که در کشور خودشان و در حمایت از کسانی که خدمتگذار مردم هستند اجازه دفاع ندارند .
شما کافیست در بخش نظرات داغ بروید و آنجا را ببینید حتی یک نظر مخالف در آنجا نمی بینید اگر نظر شما هم در آنجا واقع است بخاطر اینکه رویکرد نظر شما نقادانه بوده و از آن نظر سعی در تطهیر خود دارند و سعی می کنند پاسخی به نظر شما در آنجا قرار نگیرد .
مینا خانم آیا این حق من به عنوان یک ایرانی حتی نه یک قشمی نیست که از موضوعی که احساس می کنم درست است دفاع و یا از موضوعی که فکر می کنم غلط است انتقاد کنم ؟
تو را به خدا شما بگویید شما که مدعی هستید تحصیلات عالیه دارید چرا این اقایان به خودشان اجازه می دهند برخلاف نص صریح قانون و رهبری بزرگوار کشور فردی را با اسم متهم کرده و یا حتی یک گروه را بدون اینکه اتهامشان در هیچ محکمه ای اثبات ویا حتی مطرح شده باشد بدنام و اتهام خیانت و دزدی رشوه خواری و جیره خواری و.... بزنند
اما بنده به عنوان یک ایرانی اجازه ندارم بر اساس شواهد و تحلیلم هم نظرات آنها را رد و هم آنها را متهم کنم ؟!
خواهرم مینا من نه مسئولیتی دارم نه ارتباطات آنچنانی ، اما خداوند به بنده توان دفاع از حق را داده است شغلم ازاد است نیازی هم به سازمان ندارم اما فرق بین خادم را از خائن تشخیص می دهم دیگر چیزی نمی گویم چرا که اگر بگویم که بالای چشمان دوستان مدیر سایت ابروست سانسور خواهم شد.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 4 Dislike 11
IP: 92.42.XXX.148

3281 - 00:47:34 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶  -  میناسلام و درود بر کاربر فعال جناب ابوجاسم

من یک خواهش از شما که فکر میکنم باید بزرگتر (ازنظر سنی شاید هم پست و مقام )نسبت به کاربر قشمی رنجور هم باشید دارم بیایید مثل دو برادر خوب از هم انتقاد کنید و مسایل و مشکلات جامعه و جوانان قشم بومی و غیر بومی را بررسی کنید و یک راهکار ارائه دهید که ما هم از این راهکارها استفاده کنیم
بیایید چشم انداز های قشم را بررسی کنید
بیایید مشکلات مردم را بصورت منطقی بگوش مسئولانی که میتوانند کاری بکنند برسانید
مدیریت سایت را بحاشیه نکشید هر چند که فکر میکنم کمی شیطنت هم میکنند بگذارید این سایت فعالیتش در جهت اهداف خوب دنبال کند
به نظر ارائه شده رای بدهید: 11 Dislike 3
IP: 212.33.XXX.2

3280 - 23:38:35 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵  -  ابوجاسمخواهرم مینا خانم شرمنده بنده پاسخ شما را مفصل دادم اما متاسفانه مدیریت سایت بیشتر می خواهد نظر شما باشد و پاسخ بنده نباشد
بنده با نظر شما موافقم اما مدیریت سایت بیشتر از نظر شما استفاده ابزاری می کند اگر در قسمت نظرات داغ نگاه کنید فقط نظرات مخالف و بعضا جواب دوستان خود مدیریت سایت در آنجا قرار دارد من دیگر چیزی نمی توانم بگویم متاسفانه مدیریت سایت کاملا در راستای حذف مخالفین اتهام زنندگان حرکت می کند .
به نظر ارائه شده رای بدهید: 5 Dislike 9
IP: 92.42.XXX.197

3270 - 20:40:29 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵  -   قشمي رنجورآقاي ابوجاسم :
چرا پس از 21 سال از تاسیس سازمان منطقه آزاد قشم ، نیروهای بومی در بین پرسنل آن انگشت شمار هستند و هیچ مدیر بومی در سازمان وجود ندارد؟
لطفا به جاي بحث هاي بيهوده ، پاسخي منطقي و شفاف نسبت به سوال مذكور ارائه داده و از سازمان مطبوعتان دفاع نماييد.
اين ديگر نظر سنجي نيست كه بگوييد حق سازمان در دادن راي مثبت پايمال شده است ، ديگر دوستان عزيز هم ، اگر پاسخ دهند ممنون مي شوم.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 8 Dislike 8
IP: 87.248.XXX.95

3269 - 20:07:59 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵  -  ابوجاسمآقای رنجور اگر شما که کاملا هماهنگ با مدیریت سایت هستید اگر تشکر نکنید توقع داشتید بنده تشکر کنم اما حقیقت این است شما در واقع سعی می کنید این سانسور یک طرفه را توجیح کنید مهم نیست سعی کنید با حذف نظرات بنده و مخالفین خود اینطور وانمود نمایید که همه با نظرات شما موافقند اما یادتان باشد پایان این شب سیه سفید است سفید !
به نظر ارائه شده رای بدهید: 4 Dislike 9
IP: 92.42.XXX.169

3268 - 16:55:53 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵  -   قشمي رنجورقابل توجه دوستان عزيز ، مديريت سايت فقط نظرات شما را حذف نكرده ،بلكه نظرات بنده و ديگر دوستان را نيز حذف نموده است ، بنده و ديگر دوستان از اين بابت كمال تشكر را از مديريت محترم سايت داريم ، زيرا براي پايان دادن به بحثهايي كه داشت به سوي انحراف كشيده مي شد چنين تدبيري را انديشيده اند ، خود بنده هرچند مصمم به عدم پاسخگويي به برخي از نظرات بودم ، اما باز هم در جوابشان نظري دبگر را ارائه مي كردم و معلوم نبود اين همه بحث به كجا كشيده مي شد، باز هم از همه عزيزان و بخصوص مديريت محترم سايت عذرخواهي مي نمايم.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 8 Dislike 7
IP: 87.248.XXX.95

3267 - 14:38:44 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵  -  سینگو...
دوستان مسئله بومی و غیر بومی نیست . بزرگترین مشکل مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم اینه که اقایان نه تنها از سواد و دانش کافی برخوردارنیستند بلکه هیچگونه تجربه امورات اجرایی را نداشته اند . من از سازمان میخوام مدارک تحصیلی و تجربیات اجرایی مدیر عامل و معاون سابق عمرانی آقای حبیب بور که الان بعنوان مشاور مدیر عامل همه امورات سازمان را از تهران کنترل میکند ره به اطلاع مردم برسانند. [...]
..
به نظر ارائه شده رای بدهید: 14 Dislike 6
IP: 87.248.XXX.3

3261 - 10:21:29 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵  -  ناشناسدوستان ، به جاي اينكه همه توقع داشته باشند كه سازمان منطقه آزاد قشم نيروهاي بومي را جذب كند ، كمي به اين فكر كنيد كه اين سازمان با انجام اقدامات عمراني ، آموزشي و ايجاد زمينه هاي لازم و در حد مقدور براي بازرگاني ، چقدر فضاي كار و اشتغال براي نيروهاي بومي در ساير مشاغل ايجاد كرده ، چرا زماني كه بحث اشتغال نيروهاي بومي پيش مي آيد ، صرفا كار در سازمان منطقه آزاد مطرح مي شود ، در حاليكه اين سازمان با ايجاد زمينه هاي اشتغال در سطح جزيره ، براي بسياري از نيروهاي بومي شغل ايجاد كرده است ، از همه اينها گذشته ، در حال حاضر با رشد حضور جوانان بومي در دانشگاههاي قشم ، قطعا در آينده نه چندان دور ، شاهد حضور اين جوانان با تحصيلات آكادمي در مشاغل مختلف در جزيره خواهيم بود .
ضمنا فراموش نكنيم كه نيروهاي غير بومي هم هموطن ما هستند .
به نظر ارائه شده رای بدهید: 5 Dislike 13
IP: 85.185.XXX.44

3253 - 16:35:15 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴  -  سینگو...
جناب 000 سی سی !
از کوزه همان برون تراود که در اوست ...
حق با شماست بومیا بلد نیستند ...
نه زد وبند بلدند نه تزویر .
بر خلاف جنابعالی در یه محیط بسته ای هم رشد کرده اند که بر از صداقت و سادگی بوده ، اونا میدونند میز ریاست موقتی بوده و باید در دنیای دیگری جوابگوی اعمالشان باشند ... حالا بماند چند نفرشون دکتر و فوق لیسانسند...
من فقط روستای رمچاه 3000 نفری را بشما مثال بزنم تا مشت نمونه خروار باشه :
در این روستای چند نفرشون استاد دانشگاههای مالزی هستند ...
بیش از 10 نفرشون زبان انگلیس را مانند زبان مادری صحبت میکنند...
90 درصد از مجتمع های تجاری قشم و درگهان توسط این مردم مدیریت شده است.
...
قشم و سوزا را بشما مثال میزنم که مردمش با کوچ اجباری به کشورهای حوزه خلیج فارس باعث رونق تجاری ان محل شده اند .
از درگهان بشما بگم که سرمایه دارنش هم اکنون در ارمنستان و تاجیکستان در حال آبادانی اونجا هستند .
و نیز شما نمیدانید بهتریت متخصص کلیه استان و یا شاید هم کشور یه گیاهدانی است

اقای 000 سی سی فضای بسته فکر و تفکر جنابعالی است که فقط خویش را میبینید مواظب باشین اونچی را که میببینین کابوس نباشه !!!



به نظر ارائه شده رای بدهید: 17 Dislike 7
IP: 87.248.XXX.3

3252 - 15:49:39 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴  -  درگهانیبنده نیز با نظر کامران (3244)موافقم
جواب دادن به نظرات گستاخانه و بی ادبانه ابوجاسم و حنانه شدیدا فکر و ذهن مرا درگیر کرده فرک کنم سایر دوستان نیز شرایطشون مثل من باشه.

با خوندن نظرات ابوجاسم و حنانه ، خیلی ناراحت می شم که انسان تا چه اندازه می تونه خودشو به بیراهه بزنه و شروع کنه به گزافه گویی و عقل و منطق مردم رو به تمسخر بگیره.
دوستان بیایید از همین حالا با هم عهد ببندیم:
1- دیگه پاسخ نظرات این دو کلربر رو ندهیم
2- نظرات این دو را ندیده، و نخوانده از کنارشون رد شیم بریم.

وقتمون رو بیهوده با اینها تلف نکنیم.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 12 Dislike 6
IP: 212.33.XXX.5

3250 - 15:41:29 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴  -  میناسلام بر آقای ابوجاسم
در مورد حق و حقوق بومیان جزیره در استخدام سازمان خیلی ناحقی شده من در سال 81 با مدرک فوق لیسانس رشته حسابداری برای استخدام به امور اداری سازمان مراجعه نمودم اما فرجی نشد در صورتیکه آن زمان مدرک فوق لیسانس را هر کسی نداشت ولی چون من یک بومی بودم و مهارت ابراز وجود داشتن که یک مهارت اجتماعی هم هست را نداشتم مثل خیلی از شهرستانیهایی که این مهارت رادارند برای همین استخدام نشدم و قابلیت های من و استعداد و مدرک من را در نظر نگرفتن ولی بعد از دو سال با آزمون استخدام ادواری دریکی از سازمانهای دولتی به شکر خدا قبول شدم این یک مورد از ناحقی در مورد بومیها است داستانهای زیادی دارم اگر دوست داشتیدبرایتان می گوییم من خواهش میکنم از شما که فکر میکنم به شخص مدیرعامل هم باید نزدیک باشید این مورد استخدام بومیان را مطرح کنید تا بطور جدی روی این موضوع کار شود و مطمئن باشید مردم قشم از مهندس موسوی استقبال خوبی میکنند اگر که به اشتغال جوانان بومی و استعدادهایشان توجه بکنند قول میدهم خود من یکی از حامیان ایشان باشم متشکرم
به نظر ارائه شده رای بدهید: 17 Dislike 1
IP: 212.33.XXX.2

3249 - 12:23:15 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴  -   قشمي رنجورآقايان وكيل مدافع اخلاق پيشه لطفا يك مورد مثبت را پيشنهاد كنند تا مديريت سايت آنرا به نظر سنجي اضافه نمايند ، عقلاي عزيز نبود وجود نيروي بومي دربين مديران ارشد سازمان چه گزينه مثبتي دارد كه به نظر سنجي اضافه شود؟؟؟كمي تعقل كنيد ببينيد كجاي عملكرد سازمان در عدم انتصاب نيروهاي بومي در بين مديران ارشد مثبت است ؟
به نظر ارائه شده رای بدهید: 9 Dislike 6
IP: 87.248.XXX.96

3247 - 11:49:39 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴  -  ابوجاسم[...]
من برای مدیریت این سایت نیر متاسفم همین نظرخواهی دلیلی برای تاسفی هست که برای ایشان می خورم کاش کمی انصاف داشتید برادر من در این نظرخواهی هرکس بخواهد نظر بدهد در واقع شما به خواسته خودتان می رسید و این دور از انصاف است اگر واقعا حق طلب بودید سوالتان را طوری طراحی می کردید که حداقل یکی از آنها نگاه مثبتی به عملکرد سازمان داشته باشد حداقل متوجه می شوید نظر کاربران با شما هست یا نه .
قشم آنلاین: کاربر گرامی، اگر گزینه دیگری مد نظر شماست لطفا بفرمائید تا اضافه نمائیم. زین پس همه کاربران میتوانند طی دو روز اول نظرسنجی گزینه های خود را پیشنهاد دهند تا بررسی شده و در صورت امکان اضافه شود. همچنین میتوانید از هم اکنون برای نظرسنجی های آینده پیشنهاد دهید.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 5 Dislike 11
IP: 92.42.XXX.232

3238 - 00:07:39 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴  -  ابوجاسمآقای 1000cc به نظرم کمی بی انصافی می کنید البته شاید منظوری نداشتید اما با این حرف متاسفانه بی منطقتان گزک دست کسانی دادید که ملالغتی هستند و منتظرند و نشستند که یکنفر که مخالفشان حرف می زند یک اشتباهی بکنند و آن را علمی کنند برای اثبات تهمتها و دروغهای خودشان ، مراقب باشید دشمنان قشم کارآزموده و سازماندهی شده کار می کنند اطاق فکر دارند برنامه ریزی می کنند و حسابی هم در حال پول خرج کردن هستند به امید اینکه روزی صدها برابرش را برداشت کنند
به نظر ارائه شده رای بدهید: 8 Dislike 10
IP: 92.42.XXX.232

3237 - 23:45:11 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳  -  احسانآقای1000سی سی.اول فکربعدتکلم.اگرقشم محیط بسته ئی است چرابا ایل وتبارتان به این شهر قدم رنجه کرده اید چرادرهمان شهر پرازتکنولوژی خودتان نمانده ایدتابه نبوغ ورشدبرسید.آری آنچه برسرما می اید ازهمین بی ریا بودنمان است .تاریخ قشم لبریز ازرشد وشکوفایی چندصد ساله است که متاسفانه شما ازان بیخبرید.آیاآنجا که دستان زبردست استادان لنج ساز بدون بهره از امکانات پیشرفته وتحصیلات دانشگاهی غرور مردان قشمی را راهی قاره های دیگر میکنند تکنولوژی مدرن حرفی برای گفتن دارد؟آیاآنجا که ستاره شناسی همین مردان کشتی های بادبانی رادرتاریکی شب از اقیانوسها میگذراندتکنولوژی مدرن حرفی برای گفتن دارد؟آیاآنجا که اجدادمان باکمترین امکانات خاک مرده راتبدیل به کشتزارها کردندآیاتکنولوژی مدرن حرفی برای گفتن دارد؟آیا آنجا که دستان هنرمندزنان قشمی درخلق صنایع دستی انسان رابه شوق وامیدارد تکنولوژی مدرن حرفی برای گفتن دارد؟درخصوص سلیقه وکاربلدی نیروهای بومی هم بهتره از بزرگانت پرس وجو کنی.(نه بوی مهر میشنوم ازتوای عجب/نه روی آن که مهر دگر کس بپروریم/ازدشمنان برند شکایت به دوستان/چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم)
به نظر ارائه شده رای بدهید: 10 Dislike 5
IP: 212.33.XXX.5

3236 - 22:35:15 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳  -  من1000سی سی عزیز ببخشید ولی بی ریاح نه ، بی ریا .
تکنلوژی نه ، تکنولوژی ....
به نظر ارائه شده رای بدهید: 3 Dislike 5
IP: 212.33.XXX.2

3232 - 21:27:00 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳  -   قشمي رنجورآقاي 1000 سي سي عزيز
همانگونه كه آقاي ناخدا آرش عرض نمودند استنباط شما براي اين دليل ( صعف در كارهاي اجرايي ) چيست؟
شما اين استنباط را از كدام جامعه آماري بيان نموده ايد ؟؟؟ چند درصد از مديران ارشد اين جزيره بومي هستنند كه شما اينگونه قضاوت كرده ايد؟؟
در مورد شهردار محترم جناب آقاي بازماندگان ، دوست عزيزم ناخدا آرش توضيحات لازم رابيان نمودند ، مورد دومي كه بنده مي خواهم عرض نمايم رياست محترم جمعيت هلال احمر جناب آقاي بازياري زاده هستنند كه با درايت و انديشمندي چندين بحران سوانح طبيعي را به نيكي اداره نمودندو هم اكنون هم در حال ارتقاء اين نهاد هستنند .(هر چند كه اين نهاد عرفا يك نهاد غير دولتي است )
ما درگذشته هم بوميان در راس هرم داشته ايم كه كارنامه انان بسيار پر افتخار است ، آقايان پور مولوي ، صابري و مرحوم ناظمي .....
كه جناب آقاي مولوي هم اكنون در خدمت مردم در شوراي اسلامب فعالبت مي كنند و جناب آقاي صابري بعنوان يكي از اصلي ترين سكانداران دانشگاه ازاد اسلامي واحد قشم فعاليت مي كنند.
پس در انجا كه عرصه براي فعاليت بوميان فراهم شده كار را به نيكي به سرانجام رسانيده اند .
اما امروز اين نيروي بومي يا در تنگنا و فشار براي عقب گرد قرار گرفته اند ( شهردار محترم و شورا هاي اسلامي ) و يا از آنها هيچگاه استفاده نشده است ( كه تعداد انان قابل شمارش نيست)
نكته اساسي اين است دوست گرامي ، تا وقتي به نيروي بومي بها داده نشود و زمينه هاي اشتغال آنان را فراهم نكرد ، چگونه مي توان از آنها نيروي كارامد ساخت ؟؟؟
به نظر ارائه شده رای بدهید: 11 Dislike 8
IP: 87.248.XXX.96

3231 - 20:59:08 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳  -  درگهانیضمن تشکر از نظر مشروح کاربر محترم آقای ناخداآرش
و خطاب به کاربرانی که همیشه بی منطق، بی دلیل، نسنجیده، خراشیده، توخالی، به دور از عقل سخن رانده و کلام می پراکنند(خودشان بهتر میفهمند کیاهستند):

میگویند اسکندر قبل از حمله به ایران درمانده و مستأصل بود. از خود میپرسید که چگونه باید بر مردمی که از مردم من بیشتر میفهمند حکومت کنم؟ یکی از مشاوران میگوید: « کتابهایشان را بسوزان، بزرگان و خردمندانشان را بکش و دستور بده از زنان و کودکانشان بیگاری بکشند » اما یکی دیگر از مشاوران پاسخ میدهد: « نیازی به چنین کاری نیست. از میان مردم آن سرزمین: آنها را که نمیفهمند و کم سوادند، به کارهای بزرگ بگمار و آنها را که میفهمند و باسوادند، به کارهای کوچک و پست بگمار. بی سوادها و نفهم ها همیشه شکرگزار تو خواهند بود و هیچگاه توانایی طغیان نخواهند داشت. فهمیده ها و با سوادها هم یا به سرزمینهای دیگر کوچ میکنند یا خسته و سرخورده، عمر خود را تا لحظه مرگ، در گوشه ای از آن سرزمین در انزوا سپری خواهند کرد...».

[...]
.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 10 Dislike 7
IP: 212.33.XXX.5

3230 - 20:23:08 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳  -   ناخدا آرشجناب 1000cc
1. فرموده اید نیروهای بومی بسیار ضعیف و بی سلیقه هستند. شما این نتیجه گیری را بر اساس عملکرد کدام مدیر بومی انجام داده اید؟ مگر مدیر بومی هم در سازمان داریم؟ اگر منظورتان شهرداری است باید با مصداق حرف بزنید و نداشتن منابع مالی و تعداد نیروی انسانی آنرا هم ببینید. ضمنم اینکه همیشه شما با مشاهده یک نمونه نتیجه حاصله را تعمیم میدهید؟ مثلا اگر دیدی یک تهرانی کچل است آیا میتوانید نتیجه بگیرید همه تهرانی ها کچل هستند و اگر کسی را در تهران پیدا کردید که کچل نیست پس تهرانی نیست؟
2. شما علت بقول خودتان ضعف مدیریتی و بی سلیقگی بومی ها را رشد آنها در محیط بسته قشم و فاصله داشتن از تکنولوژی روز دنیا دانسته اید! اولا قشم هیچ گاه بسته نبوده است. در گذشته این جزیره با مناطق دوری همچون کشورهای شرق آفریقا، یمن، هند و پاکستان تا کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباط زیادی داشته است از روابط تجاری و مبادله کالا و صادرات محصولات جزیره بگیر تا صادرات وسیع نیروی انسانی به کشورهالی عربی نظیر بحرین، قطر، کویت و امارات برای کار. بنابراین بسته نبوده و نیست چون اکنون که دیگر فرودگاه داریم و تجار جزیره همیشه با امارات، هند، تایلند، ویتنام و چین ارتباط دارند.
اینکه فرموده اید از تکنولوژی فاصله داشته اند فکر میکنم اشتباه لفظی بوده باشد چون قشمی ها بیشتر از هموطنان داخل کشور به آخرین تکنولوژی ها دسترسی داشته و دارند به دو دلیل: یک بدیلیل ارتباط گسترده با خارج که شرح آن رفت و دو بخاطر آخرین محصولات تکنولوژیکی دنیا در بازارهای جزیره که هموطنانمان رنج سفر را میپذیرند و برای خرید تشریف میاورند به جزیره. در مورد خوردو هم نیازی به بحث نیست.
فکر میکنم منظور شما علم مدیریت بود نه تکنولوژی که این هم به یمن تعداد زیاد دانشجویان و فارغ التحصیلان بومی در/از دانشگاه های داخل و خارج از کشور در رشته های مختلف قابل بحث نیست ضمن اینکه دانشگاه آزاد خودمون هم که پر کرده جزیره را از فارغ التحصیل رشته مدیریت (بازرگانی). اگر هم کیفیت این دانشگاه را زیر سوال میبرید عرض بنده این است که چند نفر از پرسنل غیر بومی و حتی مدیران سازمان محترم منطقه آزاد در این دانشگاه تحصیل میکنند؟
3. اعتبار و شهرت قشم تنها مربوط به یکی دو دهه اخیر که منطقه آزاد شکل گرفته نیست (هر چند منطقه آزاد خدمات زیادی در طول این دو دهه بخصوص دهه 70 برای جزیره انجام داده است) این جزیره در گذشته هم اعتبار فروانی در منطقه داشته است. همانطور که تاریخ چین از بعد از اصلاحات اقتصادای اواخر دهه 1970 شروع نشده بلکه چین در در گذشته به مدت صدها سال تنها ابرقدرت سیاسی و اقتصادی جهان بوده و تنها در اوایل قرن نوزدهم 30 درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را داشته یعنی معادل وضعیت اقتصادی فعلی ایالات متحده.
لافت، باسعیدو، سوزا و بقیه روستاهایی که مشاهده میکنی روزگاری اهمیت فروانی داشته و در سراسر سواحل خلیج فارس مردم با این شهرها آشنایی داشته اند و ارتباط تجاری. عمده حمل و نقل بار در خلیج فارس توسط شناورهای جزیره انجام میشده و هنوز که هنوز است بیشترین تعداد کارگاه لنج سازی در بین استانهای جنوبی در جزیره قشم قرار دارند. صدها کارگاه پارچه بافی در روستاهای مرکزی جزیره وجود داشته که عمده محصولات آن صادر میشده است. دشت توریان پر بوده از نخلستانها و باغات و زمین های کشاورزی گسترده که محصولات آن نه تنها مصرف جزیره را تامین میکرده بلکه عمده آن به کشورهای عربی صادر میشده است. در زمینه صیادی هم که نیازی به بحث ندارد و هم اکنون هم در استان صاحب رتبه است. اگر جزیره اهمیتی در گذشته نداشته پرتغال و بریتانیا آنرا اشغال نمی کردند. اگر قشم اهمیتی نداشت منطقه آزاد نمی شد. خیلی از اینهایی که در کشورهای عربی امروز امیر هستند و وزیر و سرمایه دار از همین جزیره و سایر مناطق جنوبی کشور به آنجا مهاجرت کرده اند و ریشه قشمی دارند. و ...

بنابراین ما ببو نیستیم دوست عزیز. متاسفانه تاریخ قدیم جزیره را امروز حتی امثال من هم درست نمی دانند چرا که مکتوب نشده است و تحقیق کمی در مورد آنصورت گرفته. این جزیره با 100 هزار نفر جمعیت اینقدر پتانسیل انسانی دارد که هیچ نیازی به اینور و آنور آب نداشته باشد. اگر هم ما بقول شما تکنولوژی نداشته ایم برای همین بدسلیقه هستیم و مدیریتمان ضعیف است و شما از مهد تکنولوژی آمده اید حداقل نمکدان شکن نیستیم. خدا را شکر.
با تشکر
به نظر ارائه شده رای بدهید: 16 Dislike 7
IP: 92.42.XXX.230

3225 - 18:48:27 - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳  -  1000 سی سیبا عرض سلام به نظر من نیروهای بومی انسانهای کاملا شریف و بی ریاحی هستند اما در کارهای اجرایی بسیار ضعیف و بیسلیقه بوده به دلیل آن که در محیط بسته ایی مانند قشم رشد کردند و با تکنلوژی روز دنیا فاصله داشتند به نظر من از این تکنلوژی در بومی ها فقط ماشین های روز و مدل بالای آنها وجود دارد
به نظر ارائه شده رای بدهید: 5 Dislike 13
IP: 212.33.XXX.101

3141 - 23:48:53 - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹  -  یک بومی یکی از دویستان اشاره کرده بود که در زمان تاسیس منطقه آزاد نیرووی بومی متخصص وجود نداشت ولی قابل ملاحظه هستش که الان در حدود چندین نفر [...] در پست های بالای سازمان وجود دارند که زیر دیپلم و دیپلم بوده اند که تازه از دانشگاه آزاد قشم گرفته یا در حال گرفتن هستند. سوال اینجاست که اون موقع دیپلمه بومی هم وجود نداشت؟ حالا میگن که این نیروها سابقه دارند ولی در مورد نیروهای جدید غیر بومی که 1 هفته بعد اومدنشون تو قشم بدون مدرک مرتبط و دانشجو یا لیسانسه از دانشگاه های سطح پایین با [...] تو سازمان استخدام میشن و بعد میپرسی چطوری استخدام شدند میگن این سفارش فلان مدیر بوده این مسئله در مورد [...] سازمان خیلی قابل مشاهده می باشد
به نظر ارائه شده رای بدهید: 8 Dislike 5
IP: 212.95.XXX.175

3124 - 18:30:29 - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸  -  عبداللهسلام عليكم / بابامديران سازمان نه تنها نسبت به اشتغال زايي بومي ها مبادرت نميورزند بلكه ازاشتغالزايي آنان جلوگيري ميكنند .
چراوقتي بومي دريك شغل فعاليت دارد حق والويت باشهرستاني ميزارند و ميگويند ................ پس ديگه انتظاري نيست !
به نظر ارائه شده رای بدهید: 11 Dislike 5
IP: 87.248.XXX.130

3118 - 13:42:14 - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸  -   قشمي رنجوردر زمان مديران ابتدايي سازمان بهانه اين بود كه نيروي بومي داراي مدرك دانشگاهي و متخصص وجود ندارد تا در سازمان پستي براي آنها تخصيص داده شود ، اما امروز بهانه چيست ؟؟؟؟
كسي نيست به اقايان بفرمايد يكي از فلسفه هاي وجودي مناطق آزاد اشتغال زايي است كه در اين پروسه اشتغال زايي بوميان نقش اساسي را بايد ايفا نمايند ، اما متاسفانه مي بينيم كه در اين سازمان با عظمت انگشت شمار اگر بومي در حال فعاليت باشد ، سوال اساسي بنده اينست ، وقتي نيروي بومي با مدرك مورد نياز و حتي با سابقه كار وجود دارد چرا بايد نيروي غير بومي كه داراي استهلاك بيشتري نسبت به نيروي بومي است ( نمونه بارز آن تامين مسكن كه براي سازمان هزينه بر است ) بر سر كار گمراده شود ، آقايان مدافع عملكرد سازمان از صحبت بنده تصور بر مغرور بودن مردمان عزيز قشم در قبال غير بوميان نكنند اما اين يك مساله واضح و روشن است كه نه تنها در كشور عزيزمان بلكه در سطح بين المللي بر همين منوال است اول بوميان منطقه و سپس غير بوميان و مهاجران .
بنده كوچكترين ناهنجاري سازمان در اين زمينه را مثال مي زنم : گارد انتظامات سازمان ، شما ملاحظه بفرماييد چند نفر از بوميان در اين شغل گمارده شده اند ، انگشت شمار بيش نيستنند ، شغلي كه نه نياز به مدرك و نه تخصص دارد.آيا بوميان از عهده اين شغل بر نمي آيند ؟؟ و دهها سوال ديگر كه در ذهن بنده و امثال بنده بعنوان يك شهروند درجه اول كه امروز به همت اقايان به درجه 3 و 4 تنزل پيدا كرده است .

به نظر ارائه شده رای بدهید: 14 Dislike 4
IP: 173.212.XXX.154

3115 - 11:04:25 - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸  -  شیراحمدچون
1-اکثر مردم جزیره قشم جغرافیای متفاوت مذهبی دارند.
2-مدیران عالی سازمان خود بر اساس شایستگی نیامده اند که زیر مجموعه خود را بر اساس ان انتخاب کنند.
3-حجب و حیای نابجای خود بومیان در پیگیری جدی این امور
4-خصلت حق طلبانه و منش بزرگوارانه انها در مقابل نیاز سازمان به مدیران [...]
به نظر ارائه شده رای بدهید: 14 Dislike 4
IP: 59.42.XXX.178

3111 - 09:28:10 - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸  -  علياگر بومي ها سرکار بيان پس چطور بايد قوم بيکار و سيري ناپذير وابسته به هر مدير ارشدي که به قشم مياد منتفع شود...
به نظر ارائه شده رای بدهید: 15 Dislike 6
IP: 212.33.XXX.2
اخبار جزیره قشم