به نام خدا، خوش آمدید !
۱۳۹۱/۰۳/۰۳
قشم آن لاین
وبمسترها   گفتمان   نیازمندیها   سایتها   سفر   جزیره   تصاویر   پستها   اخبار   خانه

اعتراض جمعی از مردم درگهان و ممانعت از خاکریزی در ساحل

دیروز (چهارشنبه) عصر بندر درگهان شاهد اعتراضات جمعی از مردم علیه طرح بازیافت ساحل بوده است.
گزارشهای رسیده حاکی است که به دنبال انتشار خبرهایی در رسانه ها پیرامون مخالفت شورای شهر درگهان و کارشناسان با طرح استحصال 35 هکتار زمین از ساحل گلی درگهان، دیروز بعد از نماز عصر جمعی از مردم بندر درگهان برای اعتراض به محل سایت بازیافت ساحل رفته و جلو کامیونهای حامل خاک و سنگ برای تخلیه در ساحل را گرفته و اجازه عبور کامیونها و خاکریزی در دریا را نداده اند.
این تجمع گسترده مردمی تا غروب ادامه یافته و نماز مغرب را هم با جماعت در آن محل ادا نموده اند. لازم به ذکر است که ماموران نیروی انتظامی نیز در محل حضور داشته و این تجمع بدور از تنش و بطور مسالمت آمیز پایان یافته است.
پیش از این نیز مردم بندر درگهان با امضاء طومارهایی برای مقامات بلند پایه کشور و نمایندگان مجلس، اعتراض خود را به این طرح جنجالی اعلام نموده بودند.





خبرهای مرتبط
•  ژئوپارک قشم در نقشه جدید سایت شبکه ژئوپارک‌های جهان ثبت شد - 2 روز پيش
•  مددجویان بهزیستی قشم به مشهد مقدس اعزام شدند - 10 روز پيش
•  سواحل حفاظت شده یا املاک شخصی؟ - 13 روز پيش

نظر شما در مورد خبر:

لطفا در اعلام نظر خود، رعایت ادب را فراموش ننمائید و تنها نظر خود را محدود به موضوع خبر کنید. در صورت عدم رعایت این موارد نظر شما حذف خواهد شد.
سوالات مرتبط با موضوع را ميتوانيد در تالار گفتمان مطرح نمائيد.

نام کاربر:
اختیاری - نام واقعی یا مستعار
پست الکترونيک:
اختیاری - محرمانه خواهد ماند.
متن:



     

نظرات کاربران :



2985 - 20:51:11 - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱  -  علیالا ای مدیرغافل.بدان وآگاه باش که هنوزردپای اجدادمان براین سواحل باقیست وصدای هی یالاهنوز درزیروبم این کوچه ها طنین اندازاست .آندم که خون مردم چوندریا بخروش آید.......ازنابخردان ابله ندای وای وای بگوش آید
به نظر ارائه شده رای بدهید: 3 Dislike 0
IP: 212.33.XXX.5

2983 - 20:12:27 - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱  -  احساندرجواب همه عزیزان دوست دار تخریب محیط زیست. باید بگویم خیلی متاسفم ازاین استدلالهای نسنجیده که حاضرندبرای گفتن حرفهای ناحق تن به هر ذلتی بدهند.کدام عقل سلیم میپذیرد که برای بدست آوردن آهن طلارابایدازبین برد؟آیانمیشودبدون تخریب آبادانی ایجادکردیامیشود ومانمیتوانیم؟اگرمانمیتوانیم ضعف ازسیستم مدیریتی حاکم است که لقمه آماده رابه هرقیمتی میخواهد .چگونه شعار آبادانی راسرمیدهند اماعملشان همه تخریب است؟برجهای تجاری رامیشود درهرنقطه ایجادکرداما طبیعت راچه؟به چه قیمتی میتوان وجبی از ساحل را ایجاد کرد؟کمی بخودبیاییدآنچه راکه نمیدانید ازدیگران بیاموزیدحداقل پیش وجدانتان شرمنده نمیشویدالبته اگر چیزی ازان باقی مانده باشد.دراکثرملل دنیا حتی برای انداختن یک قوطی خالی نوشابه درساحل طرف راجریمه میکنندخنده داراست که ماساحل رابکلی تخریب میکنیم انوقت کسی نیست که حتی مارا ازین کار بازدارد درآخرهم برای این خراب کاری پاداش هم میگیریم.چگونه میتوانیم باوجدانمان کناربیاییم نمیدانم.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 4 Dislike 0
IP: 212.33.XXX.5

2763 - 13:21:11 - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶  -  ناشناسبابا کجای کارید!
این اعتراض ها و تجمع ها به جایی نرسیده!
دوباره همون آشه و همون کاسه!
نه طومار کاری از پیش برد و نه اعتراض جمعی!
امروز پرش نکنند فردا حتما خشکش میکنن!
اگه اینطور نبود حصار ها رو بر می داشتن!
معلوم نیست پشتش چه خبره!!!!
اگه راست میگید برش دارید!
معلوم نیست بدون مجور ساخت چطور مجوز حصار کشی گرفتن این جماعت!!!!
به نظر ارائه شده رای بدهید: 3 Dislike 0
IP: 80.191.XXX.10

2647 - 11:25:38 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸  -  کامرانخدمت کابر محترم آقای ابوجاسم

به سوالات بنده در نظر شماره 2630، هنوز هیچ جوابی از سوی شما داده نشده. منتظر پاسخ شما هستم.

با آرزوی توفیق بندگان صالح و صادق
.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 1
IP: 212.95.XXX.175

2630 - 16:58:39 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷  -  کامرانبه کاربرانی با نام های صابر و ابوجاسم و امثالهم:

شما هر گز نیآموخته اید و یا اینکه نمی دانید هدف از آموختن چیست!

بن مایه تفاوت انسان با میلیون ها جانور در این گیتی، توانایی اندیشیدن است. که موجب تمییز انسان از سایر موجودات زنده است.
خطابم به شماست، گام به گام تا پایان مطلب با هم همراه شیم:

در مورد تخریب سواحل جزیره قشم(شهر قشم و درگهان):
1-متخصصین، اصحاب فن و دانشمندان بزرگ کشور همچون: دکتر کهرم، دکتر کردوانی، دکتر سعیدی، دکتر دبیری، مهندس دره شوری، مهندس خسروی، مهندس میگونی و . . . (منبع: روزنامه های ماه اخیر مانند شرق، سبز پرس،و . .)
2- دانشجویان و دانش آموختگان مرتبط با علوم زیستی و علوم دریایی (منبع: روزنامه های ماه اخیر مانند شرق، سبز پرس،اعتماد و . .)
3-مقامات عالی سازمان حفاظت محیط زیست کشور: مهندس محمدی زاده (رییس سازمان) دکتر نبوی(معاون سابق)، دکتر حسینی(معاون سابق)، دکتر کلباسی (معاون فعلی) (منبع: روزنامه های ماه اخیر مانند شرق، سبز پرس،اعتماد و . .)
4-مردم دلسوز جزیره، اعم از زنان(به طور ویژه در قشم) و مردان (به طور خاص در درگهان)
5-ارگان های مهم مردم نهاد و ذیصلاحی مانند شورای شهر و شهرداری

گفتند و نوشتند، خطاب قرار دادند و فریاد زدند : که آهای! توقف، دست از تخریب ساحل ارزشمند جزیره که بارها و بارها گرانبهاتر و ارزشمند تر از سواحل امارات است بردارید، این کار شما تخریبه، حیف و میل بیت الماله، نابودی و غارت به یغما بردن این طبیعت،

آهای ما همه با شماییم، نابودی بسه، توهین بسه،

این فریادها از سر دلسوزی است از روی عشق به طبیعت و سرزمینه:
مولانا در حق این بزرگان گفتست:
عاشقی پیداست از زاری دل نیست بیماری چو بیماری دل
عاشقی گر زین سر و گر زان سرست عاقبت ما را بدان سر رهبر است

این عشق به میهن و سرزمینه که باعث اتحاد و هم نوایی گروه های متخلف در جامعه ما شده. با صدای واحد سر داده ایم. جدای از هم، هم نبوده ایم.

شما را چه شده است، که چنین کودکانه و گستاخ این همه را نمی بینید و تنها خود را می بینید، به کدامین پاداش و مقام پستی تن در داده اید. . مولانا قرن ها پیش در مورد شما نیز سروده بود:
آرزو می خواه لیک اندازه خواه بر نتابد کوه را یک برگ کاه

و در بازار طمع اینگونه کر و کور می نمایید
عقل در شرحش چو خر در گل بخفت شرح عشق و عاشقی هم عشق گفت

تمامی اقشار مرتبط و غیر مرتبط از شماره 1 تا شماره 5 حفظ طبیعت و ساحل جزیره را ستوده و سازمان منطقه آزاد قشم را بواسطه تخریب و اعمال ناصوابش نکوهیده اند.
آفتاب آمد دلیل آفتاب گر دلیلت باید از وی رو متاب

حال شما را چه شده است، که اینگونه با صلابت و با لجاجت، با نگاهی یخ بسته و سرد با نام های بی مسما مثل ابوجاسم(نام مستعار هموطنان عرب در جنوب غرب کشور، که شما در قشم از این نام بهره برده و خود نشان از عدم درک فرهنگ محلی شماست ) همدیگر را در پرد ای از ترس و تردید و ابهام خطاب قرار می دهید.

گویا شما آفتاب را نیاموخته اید یا نمی دانید هدف از آموختن آفتاب چیست!
در این صورت .
آفتابی کز وی این عالم فروخت اندکی گر پیش آید جمله سوخت
فتنه و آشوب و خونریزی مجو بیش از این "سازمان آزادم" مگو

گر باز سوال و اعتراضی باقی است. با توجه به 5 بندی که در بالا آمد. در خدمتیم .

جلو آیید اما دانسته و آموخته! نه چشم و گوش بسته و فکر به دار آویخته!

با آرزوی توفیق همه بندگان صالح و صادق
.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 7 Dislike 0
IP: 85.185.XXX.44

2629 - 15:42:31 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷  -  صالحبه ابوجاسم
آيا ميدانستيد دو شهر در كشور لوله كشي آب ندارند كه هر دو شهر در جزيره قشم هستند كه يكي از آنها درگهان است؟
آيا ميدانيد جزيره قشم بيشترين مرگ مادران باردار را داراست كه از ركورد كشوري و جهاني بالاتر است؟
پس مشكل مردم بازار و پاساژ نيست. درد مردم اين چيزهاست اگر كسايي خدمتگزارند به فكر اين مسائل باشند
به نظر ارائه شده رای بدهید: 11 Dislike 0
IP: 85.185.XXX.44

2596 - 15:05:36 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶  -  صابرآرش اول برو مطالب اين بنده خدا ابو جاسم را بخون بعد اينهمه سفسطه كن اولا حرف ابوجاسم حرف منطقي و درستي است اين بنده خدا مي گه انتقاد سازنده با انتقاد مخرب فرق مي كنه دوما همه جاي دنيا براي كارهاي بزرگ بايد كمي خرابي پيس بياد ما بجاي فرهنگ سازي و فضا سازي مناسب براي اجراي پرو‍زه هاي بزرگ نبايد سياه نمايي كنيم من نظرات شما و ابوجاسم را خواندم خدايش يك سروگردن از شما بيشتر هم مي فهمه و هم دلش براي قشم مي سوزه بي خودي جو هم نگيردتون اتفاقا شما كاملا در اقليتيد براي اينكه در سايت خودتون زياد طرفدار هم نداريد شهرداري هم اگر اين چيزها سرش مي شد بهتر بود بجاي بعضي دخالتهاي بيجا پجسبه بكار خودش و به مردم خدمات بده بره بازار را تميز كنه مسئولين شهرداري بايد بدانند نوكر مردم هستند نه ارباب واقعيتش حالمو با اين نظرت گرفتي آرش خان
به نظر ارائه شده رای بدهید: 5 Dislike 6
IP: 178.131.XXX.226

2591 - 13:17:25 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶  -   ناخدا آرشچند سوال از برادر ابوجاسم
1- در این سایت با هزاران بازدید در روز و صدها کاربر تنها و تنها شما هستید که مدافع پروپاقرص پرکردن ساحل گلی درگهان هستید. درسته؟ از قدیم گفتن مشت نمونه خروار است. قبول دارید؟ جامعه واقعی هم مثل جامعه مجازی است.
آیا همه کاربران مخالف در این سایت پول گرفته اند و فقط شما برای رضای خدا و پیشرفت جزیره دارید از این طرح دفاع میکنید؟ آیا تعداد نظرات خود را که بعضی از آنها چند صفحه A4 میشود را شمرده اید؟ میتوانم بپرسم شما قبل از این کجا تشریف داشتید که تازه یادتان آمده که باید از پیشرفت درگهان و مسئولان سازمان باید دفاع کرد؟
2- آیا خبر دارید چند نفر از مردم درگهان طومارهای اعتراضی رو امضاء کردند؟ آیا مردم شریفی که این اقدام مدنی و متمدنانه رو انجام دادند فریب خورده و تحریک شده هستند و یا پول گرفته اند؟
3- آیا نمایندگان مردم در شورای شهر درگهان که طبق مصاحبه های اخیر مخالف این طرح هستند پول گرفته اند.
4- آیا مردم غیوری که چهارشنبه گذشته رفتند کنار ساحل و به این طرح اعتراض کردند پول گرفته بودند؟ آیا نمازی که خواندند ریا بوده است؟
5- آیا وقتی شهرداری میگوید در طرح جامع شهر درگهان که تصویب شده و نقشه راه توسعه این شهر است چنین حجم وسیعی از پرکردن ساحل با خاک و سنگ نیامده دروغ میگوید؟ یا اینکه طرح جامع شهری برای شما ارزشی ندارد و میشه هر کاری تو این شهر کرد نیازی به طرح و نقشه از قبل تعریف شده نیست؟ اگر هم ادعا میکنید که این طرح جامع اشکال دارد آیا نباید از طریق همان مجاری قانونی این طرح اصلاح شود و دوباره به تصویب برسد تا مشروعیت پیدا کند؟
6- آیا قبول دارید که در سالهای اخیر مجتمعها و مغازه های خیلی خیلی زیادی در درگهان ساخته شده یا در حال ساخت است و نه تنها نیازی به مغازه جدید نیست بلکه بسیاری از این مغازه ها خالی است و مالکان آنها حاضرند به قیمت سالها پیش بفروشند ولی کسی نمی خرد؟
7- آیا قبول دارید که در بزرگترین جزیره خلیج فارس کمبود زمین نداریم؟ آیا میدانید در شهر درگهان شهرکی به نام دلگشا وجود دارد که هیچ امکانات زیرساختی برای آن فراهم نشده و هیچ ساخت و سازی هم در آن انجا نشده است و توسعه شهر درگهان در آن منطقه و منطقه دلبری تعریف شده است؟
8- آیا میدانید شهر درگهان امکانات یک روستا را دارد و هیچ شباهتی به شهر ندارد؟ آیا در این شهر زمین قحطی است که به بهانه ایجاد امکانات شهری باید به اندازه نصف مساحت فعلی درگهان (به استثنای دلبری) را میخواهند در دریا خاک و سنگ بریزند؟
9- آیا قبول دارید که قرار داد این طرح با نسبت 50 به 50 بسته شده که کاملا یکطرفه و به ضرر سازمان و بیت المال است؟
10- آیا نظر کارشناسانی محیط زیستی که بارها در خبرهای و گزارشات مختلف اظهار نظر کرده اند و در این زمینه نگرانی شدیدی رو ابزار داشته اند قبول دارید یا اینکه شما خود یک کارشناس برجسته محیط زیستی هستید و نظر آنها را اصلا قبول ندارید؟ و یا اینکه آنها هم از صیادان درگهان و شواری شهر و یا افراد دیگری که شما میشناسید پول گرفته اند؟
11- میشود لطف کنید برخی از آمارها و شاخص های اقتصادی دبی ( و نه کل امارات) را مانند میزان صادرات سالانه، میزانه توریست ورودی سالانه فرودگاه، حجم تخلیه و بارگیری سالانه در جبل علی، میزان سرمایه گذاری خارجی سالانه در همین یک شهر را با کل کشورمان ( و نه جزیره قشم) مقایسه بفرمائید تا ببینیم واقعا رقابتی که شما میفرمائید بین دبی و قشم وجود دارد محلی از اعراب میتواند داشته باشد؟
12- آیا ما نبودیم که از چند سال پیش تا به حال اعتراض داشته ایم به ساخت جزیار مصنوعی در دبی و حتی به سازمان ملل و یونسکو و سازمان های حفاظت منطقه ای خلیج فارس در کویت و غیره شکایت کردیم و کارشناسان ما و مقامات مختلف سیاسی و حتی نظامی کشور اظهار نظر کرده اند؟ همه اینها درحالی بوده که دبی مطالعات زیست محیطی جامعی در مورد طرح جزایر مصنوعی اش داشته و کارشناسان زیادی را از نقاط مختلف جهان به کمک گرفته است. ضمن اینکه دبی مساحتی ندارد و ساحل آن خیلی کوتاه است و شاید بشود اندکی کارشان را موجه دانست و از طرف دیگر ساحل دبی گلی و زاینده نیست و مشخصات کاملا متفاوتی دارد.
13- آیا میدانید سود این پروژه برای پیمانکار آن چقدر است؟ آیا میدانید با این سود کلان و اغوا کننده میشود هر کاری را انجام داد تا این طرح متوقف نشود؟
14- میتوانم خواهش کنم علی رغم مقررات سایت، اسم افرادی که ادعا میکنید بقول شما چند نفر از مردم درگهان و کل کاربران این سایت و مدیر آن (که بقول شما همه آنها یکی و دو نفر بیشتر نیستند) را حمایت میکنند و پول میدهند و تحریک میکنند را بگوئید تا برای همان یکی دو نفر از کاربران این سایت رسوا شوند؟
و ...
تمام حرفهای شما را اگر جمع بندی بکنیم این است که تعدادی اندک که تحریک شده اند حالا از طرف امارت یا واهبیون یا سلفی های سعودی یا از طرف افراد دیگر که فرمودید و مخالف این طرح هستند و میخواهد که ما به دبی نرسیم.
دوست عزیز، لطفا بدون اینکه طفره بروید و شروع به اتهام زنی به زمین و زمان بکنید و حرفهای کلیشه ای و شعاری بزنید جواب قانع کننده ای بصورت مختصر به تک تک سوالات فوق بدهید بطوریکه رای منفی نگیرید یا حداقل رای منفی کمی بگیرید؟ بالاخره ما اینجا معیار دیگری برای سنجش نداریم.
با تشکر از توجه شما برادر گرامی.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 13 Dislike 3
IP: 92.42.XXX.123

2588 - 13:04:27 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶  -  رحمانبه نام خدا تا جايي كه من نظرات را ديدم آقاي ابوجاسم خيلي دلش براي قشم مي سوزد و حرفاش كاملا از اعماق وجودش و خيلي با صداقت است خدا حفظش كنه شماها هم يك كمي به فكر قشم باشيد اينقدر چاخان تحويل مردم نديد
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 9
IP: 178.131.XXX.141

2586 - 12:47:09 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶  -  کامرانبنده نیز با کاربر (محمد) کاملا موافقم. مسایلی مانند:
1- آمار بازدیدکنندگان این وب سایت
2- ارزش های محیط زیستی
3- دانش بومی مردم جزیره
4- ارزش محیط زیست دریایی ساحل درگهان
5- ناکارآمدی ساخت بازار و این قبیل مشاغل: که دوستان فارغ التحصیل رشته "مهندسی فروش" به وضوح می دانند در شرایط حاضر کشور ایران، ساخت بازار یک ترفند مسموم است. این مسایل از بدیهیات اقتصاد است.

از سوی دیگر:

1- پس دوستان از خطاب قرار دادن یکدیگر در این وب سایت کاملا بپرهیزیم.
2- فرصتی دست داده تا صدای خود و سایر همشهریان و دوست داران فرهنگ و و طبیعت و محیط زیست را به گوش مقامات شنونده برسانیم.
3- سایر عزیزان را از مسایل مهم جزیره با خبر سازیم.
4- و نیز ده ها و صد ها فرصت ارزشمند دیگری که مدیریت محترم این وب سایت با قبول تمامی ریسک هایی که در این خصوص وجود داره پذیرفته اند و این فرصت ها را در اختیار همه کابران محترم قرار داده اند و آز آنها به نحو مطلوب بهره ببریم.

بنده نیز به نوبه خود، نظرات دوستانی مانند محمد و ناخداآرش را موافق خود و نظرات عزیزانی مانند ابوجاسم را ناموافق می دانم، علی رغم این مسایل، از مکالمه مستقیم در این فضا بپرهیزیم. و برای نظرات مخالف خود احترام قایل باشیم.
.
با آرزوی موفقیت برای دوست داران طبیعت و فرهنگ.

.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 9 Dislike 0
IP: 212.95.XXX.175

2583 - 10:58:35 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶  -  ابوجاسمآقا محمد بنده با نظر شما موافقم کاش اخلاق و دین سرلوحه گفتارمان می شد و براحتی زحمتکشان را با تهمت های مختلف خسته از تلاششان نمی کردیم و امیدوارم برای امربه معروف و نهی از منکر از سلاح منکر به جنگ معروف نرویم
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 5
IP: 92.42.XXX.153

2582 - 10:55:26 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶  -  ابوجاسماما دوست خوبم جناب صالح بنده نیز می دانم زیست محیطی یک بازی نیست بنده هم عاشق طبیعت زیبای قشم و ذره دره خاک آن هستم اینجا وطن من است اما برای اینکه یک سرزمین رشد کند بعضی مواقع مجبوریم از دروه جنگلها با قطع درختان تناور جاده تاسیس کنیم برای اینکه یک بتوانیم امکان رشد بیشتر یک منطقه را بوجود بیاوریم مجبوریم از بعضی خاطراتمان و بعضی نقاط بگذریم این در تمام دنیا وجود دارد اما هنوز هم می گویم قصه درگهان تا جایی که من می بینم قصه زیس محیطی و دعوای مدافعان محیط زیست با سازمان نیست که اگر بود آن روزها که زباله شهر را پر کرده بود به حمایت مردمی که در زباله غرق شده بودند به کمک مردم بلند می شدند و با کیسه های زباله و با ماشین نهای شخصی خودشان زباله را می بردند و با این کار به مسئولین می فهماندن باید به فکر مردم باشند اینجا دعوا سر چیزی است مثلا کافیست سازمان موشهای شهر را بخواهد بکشد اینها فریاد بلند می کنند و دم از دوستی با حیوانات می زنند و هر کس را هم که با آنها مخالفت کنند جیره خوار و پول بگیر و ... می نامند اما حقیقت این است دوست من امروز قشم روزهای سرنوشت سازی را طی می کند اگر طرحهای مختلف که در حال اجرا و پایه ریزی و ... می باشد و همه آنها تک تک بندهای یک زنجیر را تشکیل می دهند عملیاتی شود و همه همت کنند تا این اتفاق بزرگ بیافتد همه مردم جزیره ار برکات آن متنعم می شوند رشد اقتصادی باعث می شود جذب سرمایه و سرمایه گذاری در قشم و حضور توریستها و مسافرین به قشم و رشد کاسبی کسبه قشم و درگهان و ... رشد مسافرتهای هوایی و دریایی و... بقدری شود که باعث رفاه مردم قشم گردد البته سالهاست دستهایی در کار است تا این رشد و شکوفایی در قشم انجام نشود اما مردم قشم با این گروه اندک نیستند و سازمان هم بدون توجه به این هیاهوهای از سر لجبازی با مردم قشم اعتنایی نمی کند.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 8
IP: 92.42.XXX.153

2581 - 10:40:40 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶  -  ابوجاسمآقای ناخدا خورشید اولا چیزی که من می بینم این است که پشت این جریان تخریب سازمان و متوقف کردن طرحهای عمرانی سازمان یک جریان پیچیده و مرموز وجود دارد که اتفاقا تمام پول و قدرت در دستان آنهاست و اگر من می خواستم برای پول کار کنم کافی بود به همانهایی که شما می شناسید مراجعه کنم و آنقدر توانایی دارم که نون بعضی ها را اجر کنم اما دوست من اینجا بحث بر سر پیشرفت و آبادانی و رشد قشم می باشد من بوضوع خدمات سازمان را نظاره گرم و اتفاقا سنگ اندازی ها را می بینم و بخوبی جریانات مختلف در شهر قشم را که با سازمان و رشد قشم مخالفت می کنند را می شناسم آنها هم از نزدیک مرا می شناسند من به یقین می دانم آنها نیتشان برای خدمت به قشم و مردم نیست و متاسفانه منافعشان به خطر افتاده در همین درگهان بازهم عرض می کنم بازی زیست محیطی را راه انداخته اند که کلیت طرحهای عمرانی در قشم را زیر سوال ببرند یعنی واقعا در قشم هیچ سازندگی و عمرانی وجود ندارد که شما از آن تشکر کنید نشسته اید فقط دنبال اشکالات البته از دید شما هستید آقای ناخدا خورشید بیایید به فکر مردم قشم باشید ما الان بهترین فرصت را داریم که قشم را به جایگاه واقعی خود در خلیج فارس برسانیم به خدا قسم این کارهای شما تنها موجب شادی اماراتی ها و وهابیون سلفی است شما ظاهرا یادتان رفته چه شعارهایی برای تجمع چند نفره در درگهان می دادید شما به راحتی به من تهمتی زدید که می بایست فردای روز جزا که اگر اعتقادی بدان داشته باشید جوابگو باشید البته ظاهرا ماموریت شما تهمت زدن و تخریب و نابودیست شما بجای ناخدا خورشید همان اسم بامسمی را بر خود می گذاشتید سنگین تر بودید
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 9
IP: 92.42.XXX.153

2580 - 00:22:46 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶  -  محمدبا عرض سلام حضور کاربران محترم سایت
به نظر من برای رسیدن به حق، باید از مسیر حق و راهکارها و گفتار و رفتار حق استفده کرد و نباید و نمی توان از مسیر غیر حق و رفتارها و گفتارهای غیر حق، به حق رسید.
لذا پیش از همه، به خودم یادآور می شوم که از قضاوت اخلاقی در مورد افراد حقیقی و حقوقی بپرهیزم.
تنها به ذکر مشاهدات واقعی خود بپردازم.
از ایراد اتهام و توهین به مردم و مسئولین پرهیز نمایم.
و با توکل به خدا، خواسته خود را قاطعانه و محترمانه از مسئولین بخواهم و پیگیر شوم.
اخلاق، انسان و جامعه را نجات خواهد داد.
موفق باشید
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 1
IP: 212.33.XXX.5

2579 - 23:28:04 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵  -  ناخدا خورشیدآقا صالح،برای ابوجاسم و همفکرانش صرفا بدست آوردن پول به هرقیمتی است
محیط زیست،دریا ،قانون و مردم کشکه !!!
امید همانطور که سازمانهای نطارتی خدمت دو مدیرعامل مناطق آزاد دیگه رسیدند ،خدمت متخلفان قانون در قشم هم برسند
من فکر می کنم دستگاههای نظارتی متوجه خطر این جریان انحرافی شده اند و از این اختلاس 3000میلیاردی به خوبی آموخته اند که منتظر دولت جهت کشف تخلف نمانند.
ولی ما بعنوان جزیره نشینان باید صدایمان رو به مسئولین ارشد نظام رسانده و میزان قانون شکنی ها و تخلفات انجام شده را مستند و بدون هر گونه پیش داوری به آنها ارسال نماییم ،انشاءالله که بتوانیم دست غارتگران طبیعت و بیت المال را از جزیره کوتاه کنیم.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 3 Dislike 8
IP: 212.33.XXX.2

2578 - 23:05:15 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵  -  صالحدوست عزیز ابوجاسم، مسائل محیط زیستی بازی نیست که شما از آنها بعنوان بازی یاد کردید. امروزه در دنیا رعایت مسائل محیط زیستی در راس همه کارها قرار دارد و بودجه های زیادی صرف حفاظت از محیط زیست میشود. از مسئولین انتظار است که خودشان جلو تخلفات زیست محیطی را بگیرد نه اینکه خودشان عامل تخریت محیط زیست باشند. خدا را شکر که مردم ما این مسائل را میدانند. آقای ابوجاسم شما میدانید که دریا حریم دارد که یک مبنای علمی دارد و در همه دنیا شناخته شده است و نه یک بازی. هم اکنون بچه های دبستانی اهمیت رعایت مسائل محیط زیستی را میدانند اونوقت شما میگویید اینها بازی هستند.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 5
IP: 46.225.XXX.2

2576 - 22:52:22 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵  -  صالحآقای ابوجاسم از نظراتتان مشخص است که همه مسائل را با هم قاطی میکنید .و در از مسائل و آنجه در اجتماع میگذرد کاملا بی خبر هستید . یا نمیدانید درگهان کجاست و یا اینکه نیازهای شهر روستایی مثل درگهان چیست. اینهمه بازار و ساخت و ساز شده آیا درگهان یه پارکینگ عمومی دارد. آیا در جایی که قرار است محل ساخت و ساز پاساژها باشد آیا یک دستشویی عمومی و یا یه پارک درست و حسابی وجود دارد؟
دوست عزیز قبل از اینکه درباره نیازهای درگهان صحبت کنی لازم است یه خورده در باره نیازهای اساسی یک انسان حرف بزنی. آیا جزیره قشم با این همه جمعیت نباید یه بیمارستان در حدو اندازه یک شهر کوچک داشته باشد؟ مطلب دیگری که باید به شما یاداوری کنم شورا شهر و روستا نماینده مردم منطقه هستند مردم آنها را انتخاب کردند که سخنگوی مردم باشند. فکر میکنم شما هم همانند بسیاری از مسئولین که هم اکنون در جزیره هستند فکر میکنید که هرچی شما بگویید همان نیز خواسته مردم است. دوست عزیز مردمی که سالهاست در این دیار زندگی میکنند و قرار است سالهای سال در این دیار زندگی کنند صلاح خویش را بهتر از کسایی میدانند که به بطور اتقاقی و از دست بر قضا چند صباحی در این دیار مسولیتی به آنها سپرده شده است بدون اینکه دانش و سواد کافی در این زمینه داشته باشند. دوست عزیز زمستان میگذرد و روسیاهی به زغال میماند
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 6
IP: 46.225.XXX.2

2575 - 21:38:50 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵  -  ابوجاسمجناب آقای محمد بنده نیز سلام می کنم بر بنده گان مخلص خدا اما در خصوص مطالبی که برای اولین بار در این سایت با ادبیاتی خارج از توهین و افترا می بینم مطالبی را عرض می کنم 1- بنده اگر اتهامی را زدم بر اساس مستندات و حقایقی که اکثر در خود سایت قابل مشاهده است می باشد همانطور که این آقایان که بنده هنوز معتقدم یک نفر و حداکثر دو نفر بیشتر نمی باشند اتهاماتی با اسم و حتی عنوان به افراد حقیقی و حقوقی وارد می کنند که از لحاظ قانون خلاف و از لحاظ شرع مبین اسلام غیر شرعی است در عین اینکه بر اساس مشاهدات بنده اتهامات آقایان بر اساس یک سناریوی برنامه ریزی شده می باشد و اعتقاد دارم این نوع اتهامات از جنس انتقاد سازنده نیست بلکه از نوع انتقاد مخرب و بسیار ناجوانمردانه است نمونه آن نظر ناخدا خورشید و در دیگر پستها نیز قابل مشاهده می باشد در این نظرات براحتی اب خوردن به افراد حقیق و حقوقی تهمت دزدی و اختلاس و ... می زنند و یا در همین تجمع چند نفره درگهان بنحوی نظر داده بودند که انگار در قشم یک حرکت براندازی گسترده صورت گرفته است در حالیکه بر اساس مشاهدات دوستان درگهانی بنده که اتفاقا با این حرکت بشدت مخالف بودند تعداد تجمع کنندگان بسیار اندک و کاملا از طرف مجموعه ای سازماندهی شده بود که به زودی در این خصوص تحقیقاتم را تکمیل و در همین قسمت نظرات عوامل پشت پرده این تجمع را نام خواهم برد و حاضرم در هر دادگاهی هم حاضر شوم واگرنه بچه های درگهان می دانند این طرح نه تنها به ضرر درگهان نیست بلکه می تواند در شکوفایی درگهان موثر باشد اما من در این خصوص امیدووارم مسئولین سازمان توضیحات کافی به مردم بدهند چرا که دشمنان قشم بیشترین ضربه را بر اساس جهل مردم به قشم می زنند و در صورتی که مردم بدانند این طرح چه فوایدی دارد مسلما در مقابل بعضی حرکات انفعالی خواهند ایستاد و بنده هرگز اتهامی دروغین به افراد نزدم دقیقا بر اساس همان مستنداتی دوستان را زیر سوال بردم که خود آنها ازآن استفاده می کردند که متاسفانه مسئول سایت بجای برخورد با آنها تلاش می کند نظرات بنده را که به عنوان نمونه در همین دو پست اخیر سانسور کند که این بر خلاف ادعای ایشان می باشد.
2- نوشته اید من مدیر سایت را تهدید کرده ام نه دوست عزیز من واقعیتی را گفتم که مسلما دوستان یا از ان بی اطلاع هستند یا لجوجانه به ادامه آن اصرار دارند که اگر نمی دانند با گفتن حقایقی که هم بنده در خصوص آن توضیح دادم و هم یک کابر دیگر به نام داور در دو پست در نظر سنجی در پاسخ به افشای اطلاعاتی از جانب مدیر سایت در خصوص بنده و دو سه کاربر دیگر انجام دادند اما ایشان متاسفانه نظرات بنده و نظرات داور و حتی نظرات خود را حذف کردند در واقع ایشان صورت مسئله را پاک نمودند با اطلاع رسانی بنده و داور ایشان در صورت برخورد قانونی با سایت نمی تواند بگوید من بی اطلاع بودم و اگر هم می داند و لجوجانه بر این روند اصرار دارد بازهم مخاطبین متوجه می شوند که پشت این اصرار بر ادامه این روند می تواند جریانی قدرتمند قرار دارد .
3- نوشته اید تعدا مخالفان سازمان در قشم بیشتر از کسانی است که نسبت به فعالیتهای بسیار موثر سازمان فعالیت می کنند از شما دوست عزیز سوال می کنم در کل نظرات مخالف مثلا تعدا رای مخالف در بدترین وضعیت به 15 رای آنهم در خوشبینانه ترین وضعیت می گویم نیست از شما باز سوال می کنم اگر همین تعدا مسئولی که در قشم وجود دارند و یا دیگر نیروهای زحمتکش سازمان که در مسدولیتهای مختلف در سازمان فعالیت می کنند وقشمی هستند و اتفاقا اکثریتشان ادمهای تحصیلکرده و دسترسی به اینترنت دارند اگر در همین سایت بیایند و بخواهند نظرات مخالف شما را ارائه دهند اصلا محلی از اعراب برای مخالفین سایت باقی می ماند اما سازمان تنها به فکر کار کردن است و سعی می کند تمامی ایراداتی که از آن گرفته می شود با اطلاعیه و روشنگری توضیح دهد پس می بینید مسئله این است نظرات مخالف اصلا در مقابل جمعیت قشم و تعداد کاربران قشمی اصلا قابل مقایسه نیست .
4-اما اینکه وقت خود را برای پاسخگویی به این تهمتها گذاشته ام مظلومیتی است که در مسئولین و خدمتگذاران به قشم می بینم و مستنداتی که در قشم بعد از اینهمه سال بدست اورده ام امروز قشم پتانسیل این را دارد امارات را که تا قبل از انقلاب در خلیج همیشه فارس محلی از اعراب در مقابل ایران نداشت و امروز قطب اقتصادی و توریستی و ...شده است را از میدان بدر کند و به خوبی شاهد هستم دست اماراتیها و حتی وهابیون برای ایجاد وقفه در طرحهای اقتصادی و عمرانی و ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولین برای زمین زدن قشم را می بینم این نیاز به قدرت درک بسیار بالا هم ندارد با کمی تحقیق و تفکر به این مطلب شما هم می رسید من به این دوستان گفتم بجای دادن شعارهای دهان پرکن تشویش آمیز اگر انتقادی دارید بیایید با ارائه مستندات لازم از سازمان انتقاد کنید مسلما انتقادات سازنده بسیار موثر تر است و مردم هم همراه شما می شوند و اتفاقا سازمان هم می تواند نظرات انتقادی و سازنده را با رویکردی سازنده پاسخ دهد اگر این مخالفین سازمان قصدشان رشد قشم و رسیدن به جایگاه واقعی قشم در خلیج فارس هستند این روش تنها باعث توقف طرحها و رشد قشم می شود شما در نظر ناخدا خورشید بازهم تامل کنید
5- بازهم از شما تشکر می کنم از لحن مودبانه تان اما بنده در این سایت متاسیفانه ردپای جریانی را می بینم که در نظرات قبلی نسبت به آن به مدیر محترم سایت هشدار داده ام و از ایشان خواهش کردم بخاطر قشم بخاطر به به و چهه چهه کردن فرد یا افرادی در یک رسانه کاری نکند موجب ناامیدی زحمتکشان قشم شوند.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 8
IP: 92.42.XXX.178

2573 - 11:52:08 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵  -  محمدبرادر بزرگوار ابوجاسم سلام
با آرزوی سلامتی و توفیق برای شما در راه رسیدن به اهداف بزرگی که برای کشور عزیزمان دارید
به نظر من علی رغم اهداف و نیات خیر شما، در راهکارهایی که انتخاب کرده اید انتقاداتی وارد است (البته به نظر من)
1. در نوشته هایتان اگر چه به مسئولین محترم توهین نمی کنید، ولی به افراد حقیقی و همچنین تعدادی از کاربران و همچنین مدیر سایت توهین های زیاد و اتهامات اثبات نشده وارد می نمایید. از آن جایی که خود شما مخالف توهین و اتهام هستید، در صورتی که نظر من را صادق دانستید، پیشنهاد دارم تنها به ذکر مشاهدات واقعی خود بپردازید و از ایراد اتهام و توهین و قضاوت های کلی بپرهیزید. چه بسا اگر توهینی به مسئولین محترم صورت گیرد ابزار رسانه ای کافی برای پاسخ و همچنین قدرت لازم برای برخورد دارند ولی افراد حقیقی این ابزارها را ندارند و نمی توانند در مقابل کاری انجام دهند. و گرچه ایراد انتقاد به کسانی که پست های اجتماعی پذیرفته اند کاری مورد قبول و پسندیده است اما به افراد حقیقی، نه! مسلم توهین و اتهام و دروغ نه به مسئولین رواست و نه به مردم.
(البته این نظر من بود، مسلما شما دانشو تجربه بیشتر از من دارید)
2. گاها در نوشته هایتان افراد و همچنین مدیر محترم سایت را مورد تهدید قرار می دهید. برادر بزرگوار، فکر می کنم مدیر سایت و افرادی که دغدغه های اجتماعی دارند به اندازه کافی سختی و مشکلات دارند، حال که شما دلسوز آینده این افراد هستید، به نظر من انتقاد سازنده داشته باشید ولی تهدید را به افراد دیگری واگزار کنید.
3. همانطور که خود شما هم مشاهده می فرمایید همه نظرات و پست ها بلافاصله منتشر می شود (حتی نظرات شما که بعضا تهدید و تهمت به خود مدیر سایت می باشد). پس اگر تعداد نظرات منتقد مدیران محترم سازمانمنطقه آزاد بیشتر است، شاید به این خاطر باشد که تعداد منتقدین مدیران محترم در بین کاربران این سایت بیشتر باشد. انشاالله روزی برسد که تایید کنندگان عملکرد مدیران محترم بسیار بیش از این شود. به امید خدا
4. خودم هم در پست قبلی، به دیگر کاربران محترم توصیه کرده بودم که وارد بحث های دو نفره و شخصی و گاها خشن با همدیگر نشوند. از این که در این نظر مستقیما با شخص شما صحبت کردم معذرت می خواهم. پیشنهاد من به خودم و سایر کاربران و شما این است که از بحث های دونفره خودداری کنیم. نظرات متفاوت خود را بنویسیم. تنها به مشاهدات خود بپردازیم و از قضاوت اخلاقی در مورد دیگران و ایراد اتهاو وتهمت و توهین به همدیگرخودداری کنیم.و بعد از این به نظرات همدیگر جواب شخصی ندهیم.
5. به نظر من نظرات و صحبت های متفاوت و انتقادی شما، بسیار برای من کاربر و سایر کاربران و خود سایت مفید است اما به شرطی که توهین و تهمت و تهدید را با آن مخلوط نکنید.
از این که وقت شما و سایر کاربان را گرفتم معذرت می خواهم. اینها پیشنهادات من بود. مسلم است که شما دانش و تجربه بیشتری دراید و انچه خود صلاح می دانید انجام خواهید داد.
با آرزوی سلامتی، شادی و موفقیت برای شما برادر بزرگوار، سایر کاربران محترم، مدیر محترم سایت، مدیران محترم سازمان منطقه آزاد، مسئولین محترم شهرستان، اعضا محترم شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان قشم و همه
به نظر ارائه شده رای بدهید: 9 Dislike 6
IP: 212.33.XXX.5

2571 - 10:08:10 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵  -   ناخدا آرشخوشحالم که مردم درگهان در یک حرکت کاملا مدنی برای یک هدف درست، والا و ارزشمند تلاش کردند و افتخار کردم وقتی خواندم مردم در پایان نماز مغرب را در همان محل به جماعت خوانده اند چون نماز نشانه تواضع بندگان در برابر قادر متعال است و به جماعت خواندن هم نشانه وحدت و همبستگی بندگان خدا میباشد و در مجموع اینگونه میتوان این حرکت را تفسیر کرد که مردم درگهان نشان دادنند که تنها در برابر پروردگار متعال سر خم میکنند (و از اربابان قدرت و مکنت هراسی ندارند) و از او یاری میجویند و تنها معبود آنها اوست (نه پول و ثروت و ملک و مال و منال) و بعد از او تکیه آنها بر وحدت است و همت خودشان.
نمی دانم خبرنگار و گزارشگری آنجا حضور داشته یا نه. اما اگر از قبل اطلاع رسانی بیشتری میشد بخصوص در اینترنت و سایتهایی مثل این، هم تعداد بیشتری می آمدند و هم اربابان جریاد مطلع میشدند و خبرنگار و عکاس میفرستادند. چون رسانه ای شدن چنین حرکتهایی بسیار اثرگذار است و فشار زیادی از سوی مقامات بلندپایه بر روی منطقه آزاد وارد خواهد کرد.
اگر کسی عکس گرفته لطفا در سایت قرار دهد تا همه ببینند.
نمی دانم تعداد جمعیت چقدر بوده ولی قاعدتا باید قابل توجه بوده باشد که توانسته اند جلو کامیون را بگیرن. البته بنده خودم را در مقابل این حرکت بزرگ و مهم کوچک احساس میکنم ولی خوب است که برای یک حرکت بزرگتر برای تشکیل زنجیره انسانی با حضور رسانه ها برنامه ریزی شود تا حرکت اخیر مردم ناکام نمانده و ان شاء الله به ثمر بنشیند.
خداوند یار و یاورتان باد.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 8 Dislike 6
IP: 92.42.XXX.150

2568 - 06:14:00 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵  -  ابوجاسمآقای ناشناس اتفاقا عدو شود سبب خیر انشاالله همین تجمع چند نفره و درایتی که نیروی انتظامی نشان داد باعث افشای خیلی مسائل پشت پرده خواهد شد بله ایول داره شروع می شود تازه چهره های پشت پرده این باند قدرت و ثروت که خود را در پشت شعارهای دهان پرکن و دروغین حمایت از محیط زیست پنهان کرده اند در حال افشا شدن است کاش مرد بودید و می نوشتید طرح در حال اجرا چقدر برای مردم درگهان منفعت دارد می دانید شماها آنقدر در دشمنی با حقیقت سازندگی در قشم پیش رفتید که اگر سازمان و یا مسئولینی که در باند شما نیستند بیایند مثلا یک کمربند سبز از جنگلهای حرا را دور جزیره بکشند فریاد می زنید آهای مردم اینها می خواهند دور چزیره حصار بکشند و اجازه ندهند دریا دیده شود یا اگر بخواهند جنگل حرا را به مناطق دیگر گسترش دهندفریاد می زنید آهای مردم ببیند اینها چه جنایتی در حق شن و ماسه های جزیره دارند می کنند شماها از جنس حقیقت نیستید همین ناخدا را ببین انگار داره در کشور اشغال شده شعار می ده [...]
قشم آنلاین: کاربر گرامی توصیه می شود پیرامون موضوع مطرح شده در خبر بحث و اظهار نظر نمایید و از بیراهه رفتن و مطرح نمودن مواردی که به خبر مربوط نمی شود خودداری نمایید .
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 11
IP: 92.42.XXX.149

2567 - 05:56:37 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵  -  ابوجاسم[...] اینجا ایران است این طرحها هم برای عمران و آبادانی خود منطقه است تازه مگه مردم درگهان همان چند نفری بودند که اومده بودند خود من با خیلی از مردم صحبت کردم دوستان جوانم می گفتند همین تعداد اندک تحریک شده کسی بودند که به زودی گند کاراش در میاد واگرنه کلیت مردم درگهان می دونند این طرح اگر درست اجرا بشه موفقیت خوبی برای منطقه به ارمغان می آورد این بازیهای زیست محیطی هم بیشتر برای ایجاد آشوب و بلوا در جزیره است واگرنه اینها همش بازی دادن احساسات مردم است در ضمن تا آنجا که من می دانم طرحهای بسیار بزرگی برای عمران و آبادانی درگهان و لافت و سوزا وجود داره که بعضی ها که می دونند با اجرایی شدن این طرحها و حضور نداشتن آنها چقدر ضرر می کنند شدیدا در حال سم پاشی هستند در ضمن اینو از ذهنت خالی کن که با این شعارهای دهان پرکن اما خالی و عاری از حقیقت بتونید در درگهان ایجاد آشوب و بلوا کنید مردم درگهان به شدت نسبت به کشور و انقلاب تعصب دارند و آشوبگران را به خوبی می شناسند وبه زودی اطلاعات خوبی از طریق دوستانم در درگهان از پشت پرده این تجمع چند نفره خواهم داد
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 12
IP: 92.42.XXX.149

2566 - 02:01:46 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵  -  ناخدا خورشیدملت عزیز درگهان ،شما یک برگ از تاریخ پر افتخار جزیره را به خود اختصاص دادید اگر بتوانید با قدرت و شهامت جلوی تخریب طبیعت گرانبهایتان بگیرید
بدانید مقاومت تنها راه نجات درگهان و درگهانی است والا اختاپوس قدرت و ثروت شما را زیر پا له خواهد کرد.
پس
زنده باد شیرمردان و زنان درگهانی
زنده باد دریا و دریانوردان
زنده باد ساحل زیبا و آبهای زلال دریا
ننگ بر مخربان طبیعت
[...]
به نظر ارائه شده رای بدهید: 10 Dislike 6
IP: 212.33.XXX.2

2564 - 18:52:18 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴  -  ناشناسبارك الله فيكم
به نظر ارائه شده رای بدهید: 8 Dislike 5
IP: 212.33.XXX.2

2563 - 18:49:35 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴  -  ساحل گلی درگهاندرود بر شما . . . خدا با ماست پس پیروزی با ماست
هیچ کس نمی تواند در این [...] حق ستانی کند
دروووووووووووووووووووووووووووود
به نظر ارائه شده رای بدهید: 7 Dislike 6
IP: 80.191.XXX.10

2560 - 16:05:06 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴  -  ناشناسايول. داره شروع ميشه.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 9
IP: 87.248.XXX.60

2557 - 14:53:37 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴  -  ناشناس1- اگر الله یارن هیچ غم نین اگر دشمن هزارن هیچ غم نین
2- دشمنان محیط زیست در این مورد بخصوص 2 گروهند (سازمان و پیمانکار) پس با هزار فاصله زیادی دارند(خیلی ضعیفند)
3- نهادهای دیگر دولتی طرف مردم را خواهند گرفت نه طرف دشمنان محیط زیست را .پس از خدا ازآنان استمداد کنید
4- حق گرفتنی است
به نظر ارائه شده رای بدهید: 11 Dislike 7
IP: 92.42.XXX.215
اخبار جزیره قشم