به نام خدا، خوش آمدید !
۱۳۹۱/۰۳/۰۳
قشم آن لاین
وبمسترها   گفتمان   نیازمندیها   سایتها   سفر   جزیره   تصاویر   پستها   اخبار   خانه

خروج منطقه آزاد از شهر قشم

طرح بازنگری در محدوده منطقه آزاد وخروج منطقه آزاد از شهر قشم در دستور کار قرار گرفت.

در پی مراجعات مکرر مردمی و بروز مشکلات عدیده ای که برای مردم وسرمایه گذاران ناشی از اختلافات حقوقی با دستگاههای قشم بوجود آمده است ، بر اساس اطلاعات موثق سازمان منطقه آزاد قشم طرح بازنگری در محدوده منطقه آزاد را درجزیره قشم در دستور کار قرار داده است.

معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم با همکاری بخش حقوقی سازمان موظف شده مشاورینی را جهت اجرای این طرح انتخاب و طرح نهایی جهت ارسال به دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد و پیگیری جهت تصویب نهایی ارسال گردد.

براساس این طرح محدوده منطقه آزاد از بخشی از شهرقشم و درگهان خارج و 300 کیلومتر محدوده منطقه آزاد جانمایی و ابلاغ خواهد شد.

با اجرای این طرح بخشی از شهر قشم وشهر درگهان از شمول قوانین ومقررات ویژه مناطق آزاد خارج ومطابق قوانین ومقررات سرزمین اصلی اداره و قوانین مناطق آزاد صرفا" درمحدوده مصوب منطقه آزاد اجرایی خواهد شد.

شایان ذکر است به احتمال قوی، مجتمع های تجاری که در این 2 شهر ساخته شده جزو محدوده منطقه آزاد باقی خواهند ماند.





خبرهای مرتبط
•  تلفیق اختیارات دولت با امكانات منطقه آزاد صنعت رادرقشم متحول می كند - 6 روز پيش
•  قشم پایتخت اکوتوریسم ایران است/ خواهرخواندگی با مناطق آزاد سایر کشورها - 6 روز پيش
•  اظهارنظر مركز پژوهش‌ها درباره لايحه ايجاد منطقه آزاد تجاري- صنعتي خليج فارس - 8 روز پيش

نظر شما در مورد خبر:

لطفا در اعلام نظر خود، رعایت ادب را فراموش ننمائید و تنها نظر خود را محدود به موضوع خبر کنید. در صورت عدم رعایت این موارد نظر شما حذف خواهد شد.
سوالات مرتبط با موضوع را ميتوانيد در تالار گفتمان مطرح نمائيد.

نام کاربر:
اختیاری - نام واقعی یا مستعار
پست الکترونيک:
اختیاری - محرمانه خواهد ماند.
متن:



     

نظرات کاربران :



2510 - 17:30:52 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲  -   ناخدا آرشپیرو نظر 2479 خود نکات زیر را در تکمیل آن نظر به سمع و نظر عزیزان میرسانم:
این خبر توسط یک سایت منتشر شده و نه یک خبرگزاری. همانطور که در پارگراف دوم و سوم آن معلوم است سازمان خودش "در نظر دارد" این کار را بکند و نظر سایر نهادها هم نیست. دقت داشته باشید که هنوز بررسی این طرح شروع هم نشده است البته اینطور که در خبر اومده.
من فکر میکنم میشود از اونچه گفتم اینطور نتیجه گرفت که سازمان میخواد که مردم را متوجه عواقب زیر پوشش منطقه آزاد نبودن شهرشان بکند و در نتیجه از بین سازمان و شهرداری، سازمان را انتخاب کنند و از شهرداری و شورا در برابر سازمان بخاطر اختلافاتشون حمایت نکنند.
من فکر نمی کنم حتی سازمان در اجرای این طرح جدی باشد بلکه فقط اینو مثل شمشیر دموکلوس بالای سر این شهر و مردمش علم کرده اون هم از طریق یک سایت خبری تا هم واکنش مردم رو ببینه و اون رو تست کنه و هم شاید به هدف اولی که گفتم برسه و با یک حرکت خلاقانه شورا و شهرداری رو کیش و مات کنه. واقعا باید هوش مسئولین سازمان رو ستایش کرد بخاطر این ایده های ابتکاری وجالبشون. علت اینکه میگم قصدی برای اجرایش وجود نداره اینه که این مسئولین اینقدر فرصت ندارند (از لحظ عمر مدیریتی) که این طرح رو تهیه کنند با هزینه های فراوان و بعد بدن به دبیرخانه مناطق آزاد و بعد هیات دولت تصویب بشه و بعد اجرا بشه تا از مشکلات و درگیریهایی که بعد از اجرا پیش میاد بهره برداری کنه و مردم رو پشت سازمان جمع کنه. ضمن اینکه این طرح به هیات دولت نمی رسه و با مخالفت های گسترده مردمی در طی مسیرش متوقف میشه.

این طرح 300 کیلومتر مربع دیگه الان بعد از 20 سال اجرایی نیست. البته نقشه هایی مربوط به اوایل منطقه آزاد وجود دارد که با رنگ قهوره ای محدوه 300 کیلومتر در طول ساحل شمالی تا لافت و ساحل جنوبی تا فرودگاه و مرکز تا بیمارستان از یکطرف و کارخانه سیمان از طرف دیگر که شامل شهر درگهان، قشم، سوزا، فرودگاه، شهرکهای صنعتی تعریف شده، بیمارستان خلیج فارس و کارخانه سیمان میشود در آن مشخص شده است. ضمن اینکه بقیه جزیره هم جزو منطقه ویژه اقتصادی محسوب میشود که آن هم مدیریتش به عهده سازمان منطقه آزاد است. در حقیقت تقسیم اراضی قبلا انجام شده ولی ایده جدید این است که میخواهند آنرا تغییر دهند و شهرها را مرزبندی کنند.

توصیه من به مدیرعامل محترم منطقه آزاد قشم این است که :
حالا که شما فرد خلاقی هستید و ایده های ابتکاری جالبی هم دارید و گفته میشود انسان شریفی هم هستید (و مشکلات بوجود آمده بیشتر از ناحیه مدیران میانی است) بهتر نیست یک ایده خوبی هم برای همراه کردن شورا و شهرداری با سازمان پیدا کنید که هم نظرات شورا لحاظ شود و طبق قانون اساسی اداره امور از آن گرفته نشود و هم ملاحظات منطقه آزاد و نظرات وی در محدوده شهرها و روستاها لحاظ شده و اجرایی گردد. چرا در دوره های گذشته چنین مشکلاتی وجود نداشته و شهرداری و سازمان با هم همکاری داشته اند.
باور کنید میشود. خودتان را از این زندان تفکرات کلیشه ای رها سازید و آزاد و برای مردم فکر کنید. شاید من و شما با افراد عضو در شورای فعلی مشکل داشته باشیم ولی شورا چند شخص نیست بلکه یک نهاد مردمی است و باید پایدار و قدرتمند بماند. کافی است یک روز یک تصمیم انقلابی بگیرید. به خدا این مردم آدمهای نجیبی هستند و در صورتی که نیت درستی پشت یک تصمیم باشد همراهی میکنند و شما را بزرگ میدارند و در آینده نیز به نیکی از شما یاد خواهند کرد.
منتظر تصمیم انقلابی شما هستیم. ما را نا امید نکنید.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 14 Dislike 0
IP: 92.42.XXX.128

2509 - 14:50:45 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲  -  امینانشاالله هر چه زودتر منطقه ی ازاد از شهر قشم بیرون برود
به نظر ارائه شده رای بدهید: 8 Dislike 2
IP: 92.42.XXX.150

2508 - 09:56:42 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲  -  ابوجاسمبه نظر من باید ضمن احترام به قانون حتی اگر مخالفش هستیم قانون مداری را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کنیم در خصوص وحدت باید نیتهایمان را پاک کنیم تا زمانیکه نیت ما این باشد که مبنای وحدت همان خواسته های ماست هیچ وحدتی رخ نخواهد داد باید مصلحت مردم و منطقه کاملادر نظر گرفته شود نه مصلحت فرد و مجموعه ای که بدنبال منافع خودش است تا منافع قشم و مردم الان هم به نظرم پیشنهاد بدی نیست که نماینده ای از طرف شوراهای شهرهای قشم در سازمان هم حضور داشته باشد اما باید این را بدانیم سازمان چیزی تافته جدابافته از مردم نیست سازمان هم بر اساس استراتژی کلی کشور در جهت منافع کشور و مردم قشم بوجود آمده و هدفش یک کار برنامه ریزی شده برای پیشرفت قشم به عنوان یک منطقه قابل رشد اقتصادی و آزاد است و تقریبا با توجه به حساسیتهای بالای مراکر مختلف نظارتی در کشور بشدت زیر ذره بین مراکز نظارتی است که خبرهایش را در سایتهای مختلف می خوانیم پس باید این را از ذهنمان خارج کنیم که قشم چیزی جدا از سرزمین اصلی و سازمان یک مجموعه غیرخودی است اتفاقا سازمان در این یک سال گذشته بسیار برنامه ریزیهای خوب در جهت جذب سرمایه گذار و ثبت شرکتهای مختلف که موجب اشتغالزایی و رشد و توسعه قشم داشته و چیزی که من از نزدیک شاهدم و افراد مختلف را می شناسم نظرات انتقادی و یا حمله های به سمت سازمان در اولین مرحله سازمان دهی شده از طرف کسانی است که خودشان به شدت مشکلات اقتصادی و ماهیتی دارند و از سوی دیگر بعضی از انتقادات از سوی جوانان و مردمی است که یا اسیر جو سازیهای این گروه سازماندهی شده شده اند و یا انتقادات از سر دلسوزی دارند که مسلما سازمان در جهت پاسخگویی و یا حتی رفع مشکلات آنها می تواند و باید اقدام کند به هر صورت وحدت باید شامل نیات خیرخواهانه و باصداقت باشد و تا زمانی که بعضی ها تنها بدنبال منافع خودشان در قشم هستند همین آش است و همین کاسه .
به نظر ارائه شده رای بدهید: 5 Dislike 10
IP: 87.247.XXX.25

2506 - 08:22:17 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲  -  ناشناسوحدت بر سر چه؟ مبنای وحدت چیست؟
آیا سازمان حاضر است قانون اساسی و حق حاکمیت شوراها و شهرداریها را بر امورات شهرها به رسمیت بشناسد تا همدلی ایجاد شود و کدورتها بر طرف شده و بقول شما وحدت بوجود بیاید؟ یا اینکه نه همه چیز همینطور بماند فقط بیائیم با هم درگیر نشویم و دلمان خوش باشد که وحدت کرده ایم !!!
لطفا دقیقا منظور خود را در این مورد توضیح بدهید و تعریف خود از وحدت و جوانب آن را بگوئید.
ممنون.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 10
IP: 65.49.XXX.88

2505 - 08:09:12 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲  -  ناشناسبهترین راهکار
الان یک فرصت طلایی پیش آمده تا جلوی اجرای این طرح گرفته شده ومسئولان منطقه وشورا وشهرداری دست به دست هم داده تا شهر قشم رونقی دوباهر بگیرد.لینجا نقش معتمدین ونخبگان جزیره قشم بیش از پیش ضرورت می یابد.معتمدین بزرگ جزیه از جمله حاج آقای حسن زاده امام جمعه اهل تشیع وشیخ خطیبی امام جمعه اهل تسنن باید پا پیش گذاشته وبا برگزاری جلسه ای با مسئولان موجب وحدت وهمدلی گردند.به نظر من این بهترین ایده است.از سیات شما هم تشکر میکنم وبه نظر من یک نظر سنجی در خصوص نقش نخبگان در ایجاد وحدت مسئولان در سایت بگذارید.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 4 Dislike 6
IP: 85.185.XXX.44

2504 - 07:55:51 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲  -   ناخدا آرشپیشنهاد فرشید یعنی انتخاب یکی از اعضای هیات مدیره از بین اعضای شورا شهرستان یا بخش اگرچه ایده جالب توجهی است اما موثر نیست به چند دلیل:
1- اعضای هیات مدیره را مرکز مناطق آزاد به هیات دولت پیشنهاد میده و هیات دولت تصویب میکنه. اینکه یکی از اعضای هیات مدیره نماینده مردم باشه در قانون نیامده لذا اگر هم در یک دوره آنها بخواهند برای حل مشکل اینکار را بکنند تضمینی وجود ندارد که با تغییر دولت هم این عمل ادامه داشته باشه.
2- همانطور که در جریان بودید تعدادی از این اعضای شوراهای روستاها آمدند و سال گذشته یک نامه ای را امضا کردند در تعریف و تمجدی از مدیر عامل فعلی. چه تضمینی وجود دارد که نماینده مردم در هیان مدیره یک فرد منفعل مانند آن امضا کنندگان نباشد و توان به کرسی نشاندن نظرات مردم و شوراها را در هیات مدیره داشته باشد و آیا مدیرعامل توجهی به نظرات هیات مدیره در همه امور خواهد داشت یا فقط در بعضی موارد فقط؟
3- یک عضو در هیات مدیره فقط یک رای دارد و عملا هیچ کاری نمی تواند از پیش ببرد چرا که اکثریت با نمایندگان دولت است.

البته این پیشنهاد در کل خوب و ایده جالبی است اما به تنهایی به هیچ وجه حلال مشکلات نیست و در کنار تقسیم کار بین منطقه آزاد و شهرداری و دهیاریها و فرمانداری مفید خواهد بود در صورتیکه سازمان منطقه آزاد فقط به امورات کلان بپردازه و در امورات شهرها و روستاها که طبق قانون جزو اختیارات شوراها و شهرداریهاست دخالت نکند که گمان نمی کنم حداقل در این دوره این اتفاق بیفتد شاید در دروه های آینده. فعلا باید سر مواضع خود ایستاد و ذره ای عقب نشینی نکرد و مرز خود را با سازمان مشخص کرد.
باید صبور بود و محکم.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 9 Dislike 2
IP: 92.42.XXX.223

2503 - 00:55:56 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲  -  فرشیدسلام من با این نظر دوستان که می گن اگه شهر به 2 بخش تقسیم بشه مشکل آفرین خواهد شد موافقم و با این هم موافقم که در شرایط فعلی شورا و شهرداری کاری از پیش نخواهند برد.
دوستان این رو در نظر داشته باشیم که شورا یک نهاد قانونیه که بر مبنای قانون اساسی شکل گرفته و حق مردم یک شهر است که با داشتن شورا در تعیین سرنوشت خودشان نقش داشته باشند. اگر هم با اعضا فعلی شورا مشکل داریم نباید به نهاد شورا حمله کنیم. رفتار متمدنانه اینه که در انتخابات بعدی چهره های جدیدی را معرفی و حمایت کنیم که بهتر حقوق ما رو پیگیری کنند.
اما این که در محدوده مناطق ازاد چه گونه می شود مشکلات و تعارضات بین دو نهاد شورا و منطقه ازاد را حل کرد به نظر من 2 راه داره:
1- منطقه ازاد از محدوده شهرها و روستاها خارج شود-که این ممکن است معضلاتی را که دوستان اشاره کردند ایجاد کند.
2- منطقه آزاد و شوراها به سمت یگانگی حرکت کنند. راه حل عملی آن هم این است که همه شوراهای جزیره یا حتی کل شهرستان که نمایندگان مردم کل شهرستان هستند یک نماینده در هیئت مدیره منطقه آزاد داشته باشند تا نظر مردم را به سازمان انتقال دهد و از حقوق مردم دفاع کند. این ارزش امتحان کردن را دارد و به نظرم باید از این تز دوم دفاع بکنیم.
بپذیریم که هر چه بیشتر در مسیر دموکراسی حرکت کنیم سعادتمندتر زندگی خواهیم کرد.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 9 Dislike 0
IP: 212.33.XXX.2

2501 - 19:25:30 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱  -  ناشناس- مکرراگر بنا باشد که بخشهای تجاری و کاربری های اصلی مثل اسکله ها و... در محدوده منطقه ازاد بمانند و بقیه قسمت های شهر قشم و درگهان از منطقه ازاد خارج شوند - انچه که در این دو شهر باقی میماند وضعیتی را ایجاب خواهد نمود که دردسر ساز خواهد شد - فرض کنید بخشهایی از محور بلوار امامقلی که مراکز تجاری و هتل و بندر بهمن و... از قسمت مرکزی و جنوبی شهر و اسکله سنگی و مراکز تجار ی اطراف ان و اسکله هامون و .... در قسمت شمال از شهر منفک شوند ... انگاه به قول معروف علی میماند و حوضش !!!!!! شورای شهر حواسش را خوب جمع کند .
به نظر ارائه شده رای بدهید: 12 Dislike 1
IP: 188.138.XXX.228

2494 - 15:39:03 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱  -  مرتضیچقدر سیاه نمایی در اینجا دیده می شود مگر این سایت هرکی به هرکیه این مردک ناشناس کیه این اراجیفو می گه اتفاقا مناطق آزاد بسیار هم وضعیتش روشنه اتفاقا تاریک شمایید که پشت اسم ناشناس پنهان می شوید اگر شماها یک سند از سازمان داشتید الان این سند را سر بیرق زده بودید و جنگ جمل راه می انداختید اما شماها فقط با دروغ و شانتاژ و های و هوی سعی می کنید جنگ روانی راه بیاندازید و آدمهای زحمتکش سازمان را را از کار کردن مایوس کنید راستی دنبال چی هستید ؟ کجا جلوی لفت و لیستون تو جزیره گرفته شده ؟ این روشن کیه ؟ .........
به نظر ارائه شده رای بدهید: 5 Dislike 20
IP: 199.91.XXX.15

2493 - 15:28:43 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱  -  ناشناساگه درست فهمیده باشم به این کارا قبلنا می گفتن قانونگذاری . آیا منطقه آزاد با آن سابقه تاریکش و با وجود اینکه هم اکنون خود متهم به گریز ازهمین قوانین ناکافی و نیم بند است به تنهایی صلاحیت این کار را دارد ؟ سازمان منطقه آزاد نهایتا می تواند یکی از اطراف مورد مشاوره در این امر باشد نه قانونگذار سلیقه ای ! تصور نمی کنم این سازمان با حسن ظن در پی چنین تغییراتی باشد .
به نظر ارائه شده رای بدهید: 10 Dislike 6
IP: 92.42.XXX.185

2492 - 15:28:27 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱  -  ابوجاسمعلی آقا ظاهرا مدیریت نظرات کلا دست شماست از دید من ناخدا آرش و بقیه خودتون هستید به عنوان مثال در نظری که ناخدا آرش بعد از نظر بنده گذاشته بود با توجه به اینکه اتهاماتی را به سازمان زده بود اما یک استدلالات و طرحهای قابل تاملی هم داده بود اما نظر وی حذف شد که من نوشتم چرا نظر ایشان حذف شد اما وقتی نظر بعدی ناخدا آرش دقیقا در جای قبلی گذاشته شد این بار از طرحها و استدلالات منطقی خبری نبود بلکه در راستای سیاه نمایی و شمشیر از رو بستن بر علیه سازمان صحبت از امیرنشین و از این حرفهای صدمنیه غاز زده شده بود که این نشان می دهد مدیریت نظرات کاملا هوشمندانه و توسط یک نفر مدیریت می شود و این یک نفر می تواند به جای ناخدا ارش و..... دیگران تصمیم بگیرد و بجای آنها نظرات را اصلاح و حتی در زمینه نظر گذاشتن قابلیت تغییر محل نظر را هم دارد خوب معلوم است دوستان مدیر در سایت عالما و عامدا در بخش نظرات فعال هستند امید است به زودی چهره کسانی که در پشت سایت پنهان شده و در صدد ضربه زدن و ایجاد تفرقه در قشم هستند مشخص شود.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 9 Dislike 10
IP: 87.247.XXX.25

2489 - 14:18:35 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱  -  علی ناخدا آرش عزیز متشکرم .
از شما و دوستان روشنفکر ی چون محمد - فرهاد زاهد و محمد الف و سایر دوستانی که منطقی می نویسند تقاضا دارم که درخصوص این موضوع نقد و اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد زیرا با وجودی که هنوز این مسئله فقط در حد یک خبر هست ، افراد ناشناسی با شماره نظرات 2483 و 2486 از این موضوع سوء استفاده نموده و گام در مشوش نمودن افکار عمومی و کوچک کردن و متهم نمودن شورای محترم قشم نموده اند و مردم را به نحوی از عواقب این نعمت ، می ترسانند . انتنظار است که با نوشته هائی در جهت آگاهی دوستان و اهالی جزیره ، تدابیری اندیشیده و جلو یاوه گوئی های بعضی ها گرفته شود.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 9 Dislike 5
IP: 212.33.XXX.2

2486 - 13:48:20 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱  -  ناشناسحالا كه فكر مي كنيد گوي و ميدان دست شوراي شهر و شهرداري مي افتد ، واقعا بايد ببينيم كه اونها به چه شكل مي تونن كار كنن ، فعلا كه 99 درصد آباداني و عمران و اشتغالزايي را منطقه آزاد قشم انجام داده و اگر شهرداري ادعا مي كنه كه مي تونه با اين طرح مضخرف كاري از پيش ببره ، مطمئن باشه كه از الان تيرش به سنگ خورده و اصلا سواد كار كردن اونم در جزيره قشم را ندارند.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 9 Dislike 8
IP: 85.185.XXX.44

2483 - 12:05:14 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱  -  ناشناساین یعنی اینکه معافیت مالیاتی وعوارض حذف می شود.بازرگانان نمیتوانند با قوانین مناطق آزادومعافیت های مالیاتی جنس بیاورند کارگران وکارمندان باید ماهانه مالیات حقوق پرداخت کنند وتکلیف این همه بازار ومغازه وسرمایه گذاریهای شهر قشم ودرگهان چه می شود.شهرداری وشورای شهر هم آمد ابرو را درست کند زد چشم را هم درآورد.شنیدم این طرح مال شورا بوده که موجب هرج ومرج می شود.همه بازاریان ورشکسته شده و قشم می شود یک شهر عادی مثل تمام شهرهای استان.ترا بخدا دست از لجبازی بردارید ومردم را وجه المصالحه قرار ندهید.مردم چه گناهی کردند که به اسم منطقه آزاد آمده وسرمایه زندگیشان را گذاشته اما حالا باید از معافیت های مالیاتی وقوانین مناطق آزاد محروم شوند.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 9 Dislike 8
IP: 85.185.XXX.44

2480 - 11:28:50 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱  -  ابوجاسمچرا نظر ناخدا را حذف کردید ؟
به نظر ارائه شده رای بدهید: 5 Dislike 2
IP: 87.247.XXX.25

2479 - 11:11:19 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱  -   ناخدا آرشمن با علی کاملا موافقم.
حقیر مدتی پیش طی مطلبی تحت عنوان "منطقه آزاد قشم یا امیرنشین قشم" از نحوه شکل گیری اولیه منطقه آزاد و حاکمیت سازمان بر شهرها انتقاد کردم.
http://www.qeshmonline.com/posts/176
اما اینکه بخواهیم شهرها را تقسیم بندی کنیم مثل بیت المقدس و یک دیوار نامرئی در شهرها ایجاد کنیم که هر بخش از شهر قانون خاصی در آن حاکم باشد اینقدر نابخردانه [...] است که فکر نمی کنم نیازی به استدلال داشته باشه.
نکته جالب [...] قضیه این است که خود سازمان [...] یکطرفه میخواد مناطق مربوط به خودش را انتخاب و از شهر جدا کنه و بندازه در محدوده منطقه آزاد.
این اقدام مشکلات را به مراتب پیچیده تر خواهد کرد و زمینه درگیری و تنش های جدی را بوجود میاره که بسیار نگران کننده و خطرناک خواهد بود و بنده را به یاد گفته چند هفته پیش شیخ خطیبی امام جمعه قشم می اندازد که عدم جمع آوری زباله ها را اقدامی هدایت شده در جهت نا امنی شهر و بالا گرفتن نارضایتی مردم دانسته بود. حالا شما تصور کنید که بخشی از شهر قشم و درگهان دارای قوانین متفاوت و درآمد و توسعه شهری بیشتری شود چه مشکلات اجتماعی میتواند ایجاد کند؟ تصور کنید که بازارهای این دو شهر و مناطق در حال توسعه آنها در محدوده منطقه آزاد بیفتد آنوقت درآمدهای شهرداری باید از چه محلی تامین شود و در بلند مدت چه شکافی از لحاظ توسعه یافتگی در بین این دو بخش از شهر ایجاد میشود؟
راه همان است که علی عزیز گفتند. سازمان منطقه آزاد نباید شهرداریگری کند. باید به امورات کلان، برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار و ایجاد زیر ساختهای مهم نظیر پل، اتوبان، بندر، توسعه فرودگاه، تامین آب و برق، بهبود کیفیت بهداشت و درمان، توسعه شهرکهای صنعتی، توسعه زیر ساختهای IT و غیره برای جزیره باشد و در امورات شهری نیز کاملا همه امور را همانند شهرهای دیگر کشور به شهرداری و شورای شهر واگذارد و خود در نقش حامی و کمک کننده و مشاور آن برآید.
به نظر ارائه شده رای بدهید: 10 Dislike 5
IP: 92.42.XXX.118

2478 - 11:03:49 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱  -  ابوجاسماینطوری به نظرم بهتر است حالا شهرداری و شورای شهر و اونایی که می خواستند زیر بلیط نباشند و هر کاری خواستند بکنند یک فرصت طلایی پیدا کردند که خودی نشان بدهند از فردا باید قشم از نظر نظافت و تمیزی و .... هیچ مشکلی نداشته باشد بالاخره این گوی این میدان .
به نظر ارائه شده رای بدهید: 7 Dislike 10
IP: 87.247.XXX.25

2476 - 10:41:13 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱  -  علی اگر قرار بر گزینشی شدن مناطق و اراضی 300 کیلومتر باشد رای به نفع منطقه آزادقشم و اوضاع از این که هست بدتر خواهد شد ،قوانین باید بدین منوال تغییر کند که وظایف و اختیارات منطقه آزاد قشم در سطح کلان و برنامه ریزی های اقتصادی باشد و امورات شهری و روستائی به شوراها و شهرداری ها واگذار گردد . در غیر اینصورت مشکلات بغرنج تر و مردم سردرگم قوانین متفاوت وزارت کشوری و مناطق آزادی خواهند شد پس قبل از شروع و تصویب هرگونه قانونی در این خصوص بهتر است که کارشناسی شود و قانون نویسان در بین مردم حاضر شوند و مدتی در این جا زندگی کنند تا مشکلات را لمس کنند و بعد تصمیم گیری شود .
به نظر ارائه شده رای بدهید: 12 Dislike 3
IP: 212.33.XXX.2

2475 - 10:32:52 - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱  -  ناشناسخدایاشکرت
به نظر ارائه شده رای بدهید: 6 Dislike 5
IP: 212.33.XXX.2
اخبار جزیره قشم